Gav upp!!! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gav upp!!! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
    Jag hoppas att jag gillar det eftersom sedan jag postade den här tråden har jag införskaffat mig ett tiotal till jerkbaits!
    Klart du kommer att gilla dom grejjorna ! Jag har spöt och det är helt okej. gillar man smalt grepp och kort bakhandtag samt 2-delat så finns inte bättre spö. Rullen är en bra Amba. dock har den alu-stativ så du bör inte belasta rullen med att slita loss halva vassruggen med rullen som en del envisas med att gör och sen tycka rullen är skit när den börjar skorra. Jag har haft den rullen till jerk i många år utan problem, även om jag nu kör mest med JB, predator och Inshore och lite andra spön.

Så oavsett vad andra tycker så är det bra prylar och det som är viktigast är om du gillar känslan den dan du börjar fiska med utrustningen. Rullen kommer dessutom att leva längre om du väljer en något klenare lina typ. 20 kg brottlast.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag har nu slutat vägra jerka .. har skaffat mig ett prova på jerk set , En 5001 TGC med lina, Berkley Muscle flex 6'6 60 - 160 gr för under 1100:- ihop Shit or Hit ?

Plus några beten typ 3 -4 Slider 12 ,en fatso 14 ,Ace sweet shad , phantom 7'5 tror jag och en manta .
      Hej RobRaven;

Alla energiska och framgångsrika Gäddfiskare lär sig något nytt varje fiskesäsong. Jerkbaitfisket efter Gädda och Muskie har fått många nya experter varje år ända sedan Frank Suick fångade sin första Muskie i USA http://www.suick.com/about_us.

Både Ambassadeur 5001 TGC multirullen och Berkley Muscle flex 6'6" jerkbaitspöt som du köpt kommer sannolikt att bli dina bästa fiskekompisar många år framöver.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Klart du kommer att gilla dom grejjorna ! Jag har spöt och det är helt okej. gillar man smalt grepp och kort bakhandtag samt 2-delat så finns inte bättre spö. Rullen är en bra Amba. dock har den alu-stativ så du bör inte belasta rullen med att slita loss halva vassruggen med rullen som en del envisas med att gör och sen tycka rullen är skit när den börjar skorra. Jag har haft den rullen till jerk i många år utan problem, även om jag nu kör mest med JB, predator och Inshore och lite andra spön.

Så oavsett vad andra tycker så är det bra prylar och det som är viktigast är om du gillar känslan den dan du börjar fiska med utrustningen. Rullen kommer dessutom att leva längre om du väljer en något klenare lina typ. 20 kg brottlast.
        Nu är det det den odelade versionen av spöt .... och linan har jag ingen aning vad det är ... köpte rullen på tradera med lina på spolad oanvänd , spöt är beg men under 1100:- för rulle+spö+lina ... är ok pris för ett prova på set!

Kommentera

Nu är det det den odelade versionen av spöt .... och linan har jag ingen aning vad det är ... köpte rullen på tradera med lina på spolad oanvänd , spöt är beg men under 1100:- för rulle+spö+lina ... är ok pris för ett prova på set!
          Okej är spöt odelat så är det bara ännu bättre, men i den kategorin "odelat" finns andra som slår det spöt. Men i vilket fall, grejorna du köpt är inte bara ett okej provapå paket, det är i alla lägen ett bra paket som bara begränsas av dina krav framöver. Kör på och njut av din utrustning.

OBS! glöm inte att sköta om rullen, det och inget annat avgör hur väl och länge den kommer att hålla.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          280 158 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40