Havsöringsutrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsutrustning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöringsutrustning?

    Har tänkt skaffa mig en ny haspelutrustning som jag framförallt ska ha till kustfiske efter havsöring, spö och rulle får kosta max runt 4000 kr. Funderar på en Shimano Stradic 4000 FA och en Berkley Series One 8-32gram 10fot 3-delat. Några erfarenheter av dom här grejerna? Eller förslag på andra spön o rullar som jag borde ta mig en titt på innan jag bestämmer mig?

    Mvh/J.E

  • #2
    Ursprungligen postat av J.E
    Har tänkt skaffa mig en ny haspelutrustning som jag framförallt ska ha till kustfiske efter havsöring, spö och rulle får kosta max runt 4000 kr. Funderar på en Shimano Stradic 4000 FA och en Berkley Series One 8-32gram 10fot 3-delat. Några erfarenheter av dom här grejerna? Eller förslag på andra spön o rullar som jag borde ta mig en titt på innan jag bestämmer mig?

    Mvh/J.E
    En Stradic och SES ONE kostar ju långt ifrån 4000(3000;-), dock är det enligt mig toppengrejor, du ser ut att ha koll. Kan säker få något sista tips hos handlarn du köper ifrån. SKulle iofs välja ett 2-delat spö. Men antar att du har en bra anledning till ett 3-delat. Men dagens skarvar sägs det vara endast en smaksak.
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Köp en 2500 istället för 4000, förstår inte vad en 4000 klarar som en 2500 inte gör.
      Och som flodebanan säger, det är grymt bra grejer, och om din budget ligger på 4000 har du råd med annat skojj också, en fullpackad beteslåda kanske?

      Daiwa capricorn sägs ju vara en höjdarrulle, kanske något att kolla på innan du bestämmer dig.

      Kommentera


      • #4
        Håller med ovanstående ang storlek på rullen. Vi kanske ses i bråviken framöver.

        Kommentera


        • #5
          Stradicen har en utväxling som kanske inte är överdrivet rolig att spinnfiska med.

          Kommentera


          • #6
            Nu har jag en gammal Shimano Super Aero GT i 3000 storlek som jag tycker har varit lagom. Stradicen finns ju inte i den storleken, men jag har fått för mig att 4000 och 3000 är samma bara att spolen är större på 4000 modellen, medan 2500 storleken är hela rullen mindre, stämmer det eller?

            ep: Kommer vara ute i bråviken så ofta jag hinner, har fiskat ett par gånger vid bodaviken (tror jag det heter?) tidigare under förra våren men hade ingen tur med fisket. Vi ses

            Mvh/J.E

            Kommentera


            • #7
              Nu har jag skaffat en ny utrustning, men det blev ingen Series one utan en shimano diaflash zander istället. Rullen blev en stradic 2500 som jag spola på någon ny variant av fire line.
              Så nu är det bara fisken som fattas

              Mvh/J.E

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 299 svar
              262 617 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg barnmorskan  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              858 svar
              139 401 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gaddivar  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 031 svar
              193 573 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 141 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
              79 svar
              12 299 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Torekrok  
              Arbetar...
              X