700 spänn för en Nils Master? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

700 spänn för en Nils Master?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wadman
    replied
    Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    Helt rätt att man själv bestämmer vad man vill betala. Men det ger inte säljaren rätt att trissa priset med hjälp av bulvan.
    Nix, är som jag skrev förbjudet på Tradera

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
    Tradera är väl ett av de säkraste ställena att handla på. Har handlat massor med prylar till bra priser, utan ett enda strul. Budtrissning är förbjudet där, men skälet till trissningen är väl oftast att säljaren vill slippa den extra kostnaden för att ha ett reservationspris. Tradera bommar ju pengar på trissningarna, men som köpare? Finns ju ingen som tvingar en att betala överpriser? Man bestämmer ju helt själv vad man vill betala.
    Helt rätt att man själv bestämmer vad man vill betala. Men det ger inte säljaren rätt att trissa priset med hjälp av bulvan.

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Tradera är väl ett av de säkraste ställena att handla på. Har handlat massor med prylar till bra priser, utan ett enda strul. Budtrissning är förbjudet där, men skälet till trissningen är väl oftast att säljaren vill slippa den extra kostnaden för att ha ett reservationspris. Tradera bommar ju pengar på trissningarna, men som köpare? Finns ju ingen som tvingar en att betala överpriser? Man bestämmer ju helt själv vad man vill betala.

Lämna en kommentar:

• ante912
    replied
    Å dra mig baklänges.. skulle inte ens köpa för butikspriset!

Riktigt dålig stil, finns mycket skitstövlar på tradera!

Lämna en kommentar:

• mdb1
    replied
    Jag fick ont i magen människan verkar lite "bakom"

Lämna en kommentar:

• Denzar
    replied
    Ska man skratta eller gråta
    Senast ändrad av Denzar; 2012-12-29, 10:32.

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Ursprungligen postat av fast2 Visa inlägg
    Holler med er till en vis del... Men när ni skälv sälger så bryr ni inte er om det blir över pris eller
    Handlar fortfarande inte om priset. Det handlar om hur priset blivit så högt,dvs genom en bulvan.

Jag har haft 1 enda bra auktion av alla jag haft. Men då gälde det en gammal zaltwobbler med skarv o gropar,dom slutade tillverkas för länge sedan. Till skillnad från nilsmastern som länkats till ovan som går att köpa i butik för ca halva priset. Men ja fick ändå inte i närheten av 700:-,inte ens hälften.

Lämna en kommentar:

• Cannonball
    replied
    Läs tråden eller gå och lägg dig!

Ursprungligen postat av fast2 Visa inlägg
    Har aldrig sålt på tradera.... Men har ni budat på den eller??? Nej det har ni ju inte så ge upp... Hur vet ni att det är det bara för denär borta eller?????

Lämna en kommentar:

• fast2
    replied
    Har aldrig sålt på tradera.... Men har ni budat på den eller??? Nej det har ni ju inte så ge upp... Hur vet ni att det är det bara för denär borta eller?????

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
    Meningen med att köpa pa tradera är väll att man ska kunna göra ett klipp eller att man som säljare vill käna en slant på något man vill bli av med. Eller som företagare sälja med lite vinst. Men att själv vara med och buda är inte ok, och att i ett forum för fiskare uppmärksamma personer som "luras" på nätet tycker jag är bra.
    Självklart om du vill köpa till överpris så tycker jag att du får göra det, men klanka inte ner på att vi informerat om vad vi tycker om hur han hanterat sina auktioner.
    Exakt. Jag har gjort många klipp på tradera. O jag har även sålt en del grejer ja inte haft användning av. Oftast till normalpriser o underpris,men inte fan skulle jag få för mig att gå in o trissa priserna. Så lågt skulle jag aldrig sjunka.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
277 151 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13