Buster suspending?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster suspending??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster suspending??

Jag satt och tittade på fina fisken nyss, då slog det mig att alla mina bustrar sjunker som en gråsten. Det står ju suspending på paketet, så vad kan det bero på? Ni som kan det där bättre.

De enda bustrarna jag får lite häng på är buster2, de andra sjunker snabbt som bara den. Tafs jag använder är fluocarbon som jag knyter själv. 1.20 tror tjock tror jag den är. Och använder Crosslock med lekande till.

Beror på vattnet också men en suspending ska inte sjunka snabbt, dock gör de flesta massproducerade beten som påstår sig ha egenskapen av att vara suspending det ändå.

Kommentera

Bustern finns inte som suspending vad jag vet även om det skrivs på paketen. Den som heter original eller bara Buster Jerk och är sjunkande men har många olika namn i butiker. Har sett olika som suspending, slow sinking och sinking men det senare är mer rätt. Sen finns Buster jerk även som shallow runner och shallow cruiser.

Vill man ha en suspending så är det en shallow runner och sen borra upp och addera lite vikt i.

Big bandit som visades på Fina fisken finns dock som suspending och mycket mer svävande. Den enda jag har kvar av mina plastbeten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 895 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13