Ambassadeur 7001i köpråd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 7001i köpråd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 7001i köpråd.

Har funderat länge och väl på en Ambassadeur 7001i, tanken är att den ska användas till gäddtrolling och bottenmete efter lax. Finns det något negativt att säga om den här rullen? Finns det något annat alternativ som du skulle välja före denna? Dock måste det vara vänstervevat då jag inte kan använda högervevat.

Jag köper rullen för 1190:- hos min lokala handlare. så det får inte vara dyrare än så.

Tips! Den rullen finns hos happyangler för 599

Kommentera

Svar, den är högervevad, de har inte den vänstervevade

Kommentera

Ursprungligen postat av popcorn Visa inlägg
        Har funderat länge och väl på en Ambassadeur 7001i, tanken är att den ska användas till gäddtrolling och bottenmete efter lax. Finns det något negativt att säga om den här rullen? Finns det något annat alternativ som du skulle välja före denna? Dock måste det vara vänstervevat då jag inte kan använda högervevat.

Jag köper rullen för 1190:- hos min lokala handlare. så det får inte vara dyrare än så.
        Det är väl just laxfiske som 7000- ambisarna ursprungligen var tänkta att användas till. Många säger att kvaliteten inte längre är den samma som när de tillverkades i Sverige, men jag har aldrig fiskat med en fjärran östern tillverkad så jag kan inte jämföra. De svensktillverkade modellerna är i alla fall bra rullar som har funkat utan strul till det lätta havsfisket i Norge.

Kommentera

Jo, har hört lite om att de inte är riktigt lika bra längre, samtidigt verkar det vara väldigt begränsat med så här pass kraftiga rullar i denna prisklass som är vänstervevade.

Kommentera

Har inte kollat själv på happynglers hemsida på ett tag men enligt den här tråden http://www.fiskesnack.com/forum/show...ht=Happyangler
            Så ska det gå att beställa vänstervevade oxå. Värt att testa då det är ett riktigt kanonpris

Kommentera

aha, jag mailade med dem för någon vecka sedan och då var det inte aktuellt att ta in någon 7001i

Kommentera

Jasså skit då! Det var ju synd

Kommentera

Ja, till det priset hade det inte varit några bekymmer =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
                    Många säger att kvaliteten inte längre är den samma som när de tillverkades i Sverige, men jag har aldrig fiskat med en fjärran östern tillverkad så jag kan inte jämföra. De svensktillverkade modellerna är i alla fall bra rullar som har funkat utan strul till det lätta havsfisket i Norge.
                    Har i stort sett samma grundinställning.
                    Kikade nyligen runt lite på Stripers och där fanns tydligen den bestämda uppfattningen att, även om de svensktillverkade fortfarande är klart bäst, nuvarande i-modeller är bättre än de som producerades strax efter produktionsflytten. Tror det bör ha varit i krokarna av 2002-2004 som kvaliteten var som uslast om jag minns rätt...
                    Tror det framförallt var dreven (pinjong och huvud) där legeringen var väldigt mjuk som var problemet. Går att uppgradera en sån rulle men det var nåt mer man var tvungen att byta, har för mig jag såg vilka delar som behövdes i ett inlägg av Alan Tani (eller om det var Ken D...?).
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 354 svar
                    279 305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13