Revo toro 51 hs (LH) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro 51 hs (LH)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo toro 51 hs (LH)

Tjenare, jag är så förbannat nära att slå till på ovanstående rulle och ordna ett spö när våren börjar närma sig.

Tagit reda på vad alla siffror etc innebär med utväxling högervev/vänster etc tror jag iaf.

Rätta mig om jag har fel angående denna modellen nu

51 är väl mellanstorleken med 6,4,1 eller något liknande i utväxling (kan behöva en närmare förklaring på detta)
    den är dessutom vänstervevad. Det är jag med på.

Rullen är kanon det vet jag.

Men vad i all sin dar betyder (LH) ?

Vänstervevad.

Kommentera

ja! ne men dåså! Tack för snabbt svar!

Kommentera

Har för många polare som haft strul med sina Toros. Var inne på en själv, men valde till slut efter mycket infosök på nätet en Daiwa Lexa istället. Har ännu bara hunnit smeka den i väntan på våren, men den verkar kanon.
        Finns för en hyffsad peng på Willys. Kan vara värt att fundera över valet:
        Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Min brorsa har en Revo toro 51 HS och han är rätt nöjd med den. Har dock strulat lite så han har fått lämna in den 1 eller 2 gånger.

Fick själv en sån i vintras, men har bara hunnit att känna och klämma på den. Men blir till att testa i vår
          Blir dock lite orolig när man hör att det är en del som har haft strul med den rullen.
          "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
          https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

har också varit inne på att skaffa en Toro till våren, men blev väldigt osäker när man läser forum och folk som är missnöjda. men är det någon som vet hur det funkar om man kan lämna iväg dem på service? har alltid lämnat min JB på vintern så är de ju som nya till vårens fiske igen och tycker det är värt guld.

Kommentera

Sv: Revo toro 51 hs (LH)

Äh, det finns alltid missnöjda kunder oavsett vilken produkt man pratar om. Jag lovar att majoriteten Toro-ägare är nöjda!

Jag själv har två Toros 51HS och båda fungerar perfekt och då kör jag rätt tunga beten. Så länge man sköter om dem (som med allt) ordentligt med avsköljning, smörjning osv så kommer de vara rulla på!
              Du kan självklart skicka din Toro till ABU i Svängsta för att få den servad/lagad. Du kan även beställa reservdelar därifrån om du vill meka själv!

Bara köpa! Du blir nöjd!

Nu kan man säkert fynda de äldre Toros när den nya varianten har kommit ut. Funderar själv på att släppa min ena för att köpa den nya NaCl...

Kommentera

Gillar också min Toro skarpt. Mycket lina på lagom stor rulle. Men den har en svaghet och det är backlagret i gaveln som är känsligt för fukt och nållagrena kan lätt börja rosta om man inte sköter rullen och dessutom går det inte att byta enbart lagret utan hela gaveln måste bytas. Detta är väl ok så länge du har garanti men annars får du förlita dig på att Abu godkänner det som en reklamation. Har själv råkat ut för det och är enligt Abu ett känt problem. (Konstigt att man inte ordnar fram lager som reservdel?) Har du bara koll på de svaga punkterna, sköter rullen med rengöring och smörjning regelbundet så kommer du med all säkerhet bli nöjd.
                Lycka till oavsett rulle!
                Senast ändrad av MartinO; 2013-01-29, 21:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av MeanMachine Visa inlägg
                  Har för många polare som haft strul med sina Toros. Var inne på en själv, men valde till slut efter mycket infosök på nätet en Daiwa Lexa istället. Har ännu bara hunnit smeka den i väntan på våren, men den verkar kanon.
                  Finns för en hyffsad peng på Willys. Kan vara värt att fundera över valet:
                  http://www.willyssportfiske.se/p/spi...39b6213519323f
                  Kollade lite på Daiwa och jag ser ju att det inte står någonting om linspridningen vid utkast, är det något daiwa har eller inte?

Revo verkar dessutom inte så svår att sköta, det finns ju en lucka där man ska smörja så det känns ju "fool-proof"

Kommentera

Daiwa lexa har inte synkad linspridare men den kastar ändå bättre än toron! men om du känner för en toro köp den det ÄR en bra rulle!
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist