Min 5601 Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min 5601 Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KeBa
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Ett bättre alternativ än blyertspenna är en ätpinne från lokala kinan.Värdelöst vetande kanske...men jag bjuder på det :-D
    Inte alls värdelöst vetande!!
    När man håller på och snurrar lagren på blyertspenna rinner acetonhelvetet ner på färgen på pennan som löses upp och hu jeda mig om man på något vis fick in skiten i lagren...

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Ett bättre alternativ än blyertspenna är en ätpinne från lokala kinan.Värdelöst vetande kanske...men jag bjuder på det :-D

Lämna en kommentar:

• KeBa
    replied
    Jag lägger "gul olja" lite tunt över linspridardrevens kuggar, de vita alltså!
    Undrar om det inte finns de som kör med torra kuggar...ja, ja i så fall får någon rätta mig!
    Det ska i alla fall inte vara något kletigt som bromsar.
    Smörj även axeln som linspridardrevet sitter på med "gul".

Edit;
    Såg att Wreckbenders guide visade hur man smörjde lagren men har du aldrig gjort rent dom så gör det först!
    Lagren är rätt "fett" smörjda från fabrik för att man egentligen ska kunna eftersätta underhållet.
    Ta ur lagren, tvätta i ren aceton utan olja.
    Ta upp och snurra lagren på en blyertspenna (plast smälter) några ggr emellanåt....och nu jäklar är det snurr på dom vågar jag nog lova!
    Låt lagren lufttorka en stund på ett hushållspapper....snurra dom på pennan några ggr innan.
    Smörja med TG gul och nu är de perfekta för fiske!!

//Kenneth
    Senast ändrad av KeBa; 2013-02-14, 16:09. Anledning: Tillägg

Lämna en kommentar:

• Ramme
    replied
    Ursäkta bumpen!
    Nu har jag smörjt (är det ens ett ord) upp min rulle enlig Wreckbenders guide. Men jag ser ju att all den blåa orginalsmörjfettet (fortsätter med konstiga ord) är lite lätt borta närmast obefintlig på de vita kuggdreven (ord ord ord) ! Vad kan man lägga på istället?

har droppat in lite yellow label där det ska droppas
    Senast ändrad av Ramme; 2013-02-14, 15:24.

Lämna en kommentar:

• KeBa
    replied
    Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
    Jag har precis slutat snusa! behöver inget nytt beroende!!! kan sträcka mig till att montera ner den och rengöra och smörja om. Där drar jag linjen, Jävligt tydligt!!
    He, he....några laster ska man väl ha!?
    ...bara man ser till att summan av alla är konstant!

River du isär och smörjer upp kommer du långt...sedan ligger vägen öppen för allt annat kul man kan hitta på och bränna pengar på!

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Idle Visa inlägg
    Japanen som ligger bakom den andra rullspinnvideon på den här tråden hävdar att han sällan de trimmar rullar som han servar och sedan spelar in (läste det på ett av hans youtube-klipp, eller hans blogg). Det enda han gör är rengör och smörjer.
    Det hörs nästan. Låter som om han använt nästan ingenting alls av en väldigt tunn olja. Då snurrar det av bara attan. Ett litet tag. Sedan måste man smörja igen.

edit. Dessutom så har han ju tagit bort vikterna från centrifugalbromsen. Funkar hur bra som helst när man vill få maximal snurr på spolen utan lina. Knepigare om man ska kasta med rullen.
    Senast ändrad av lausvik; 2013-01-31, 09:22.

Lämna en kommentar:

• Idle
    replied
    Japanen som ligger bakom den andra rullspinnvideon på den här tråden hävdar att han sällan de trimmar rullar som han servar och sedan spelar in (läste det på ett av hans youtube-klipp, eller hans blogg). Det enda han gör är rengör och smörjer.

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
    Jag har precis slutat snusa! behöver inget nytt beroende!!! kan sträcka mig till att montera ner den och rengöra och smörja om. Där drar jag linjen, Jävligt tydligt!!
    Det räcker väldigt långt, särskilt om man gör det noga och med hyfsat täta intervall. Skillnaden mellan en vanskött och en välskött rulle kan vara enorm (liksom skillnaden mellan en rulle direkt ur kartongen - fabrikssmord - och en som gjorts ren och smorts upp på rätt sätt).

Lämna en kommentar:

• Ramme
    replied

Lämna en kommentar:

• KeBa
    replied
    Vill du veta mer om trimning rekommenderar jag starkt att du läser igenom de här 4 artiklarna, på egen risk!
    Oljor finns omnämnt i den första.
    Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
276 989 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13