Jeg vogar inta fråga om de kommer til Danmark, men kansje går de at kjøba i Sverige?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abu Garcia® Volatile Rods - Muskie Actions - Casting ?
Collapse
X
-
Det finns säkert flera orsaker, och nu gissar jag lite här:
1. Odelade spön i längder över 7' är inte speciellt populära i Sverige. Och ett odelat spö på 8'6" är direkt svårsålt på vår marknad.
2. Abu Garcia är numera ett globalt varumärke med en uppsjö av produkter som är framtagna för olika marknader. Alla marknader kan inte sälja alla produkter. Det blir ohållbart ur flera perspektiv, bl.a. lagerhållning,internkonkurrens mellan olika produkter etc.
3. I Sverige har man valt att satsa på Svartzonker signature-spöna, vilket säkert var ett klokt val. Dessutom är spön med kastvikter på 6oz och uppåt fortfarande en smal nisch i Sverige.
Sen kan jag absolut hålla med om att det är tråkigt att de inte säljs i Sverige. Finns många trevliga produkter som jag gärna sett i Svenska butiker, 2013-års modell av Revo Inshore t.ex.
Jag har plockat hem ett Volatile 8' Heavy från staterna. Alltså det tyngsta spöt i den "vanliga" Volatile-serien, inte Musky-serien. Det kastar 1-4oz men orkar utan problem hänga med upp till 6-7oz. Rekommenderas varmt! Volatile-serien är byggd för kustfiske i Kalifornien, men funkar kanon till gäddfiske.
Kommentera
-
Håller möjligtvis med dig på punkt 2 men i övrigt tycker jag du har helt fel. Är odelade spön över 7' inte populära? Känns ju snarare som att det är vad gemene sportfiskare absolut vill ha. Eller?Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggDet finns säkert flera orsaker, och nu gissar jag lite här:
1. Odelade spön i längder över 7' är inte speciellt populära i Sverige. Och ett odelat spö på 8'6" är direkt svårsålt på vår marknad.
2. Abu Garcia är numera ett globalt varumärke med en uppsjö av produkter som är framtagna för olika marknader. Alla marknader kan inte sälja alla produkter. Det blir ohållbart ur flera perspektiv, bl.a. lagerhållning,internkonkurrens mellan olika produkter etc.
3. I Sverige har man valt att satsa på Svartzonker signature-spöna, vilket säkert var ett klokt val. Dessutom är spön med kastvikter på 6oz och uppåt fortfarande en smal nisch i Sverige.
Sen kan jag absolut hålla med om att det är tråkigt att de inte säljs i Sverige. Finns många trevliga produkter som jag gärna sett i Svenska butiker, 2013-års modell av Revo Inshore t.ex.
Jag har plockat hem ett Volatile 8' Heavy från staterna. Alltså det tyngsta spöt i den "vanliga" Volatile-serien, inte Musky-serien. Det kastar 1-4oz men orkar utan problem hänga med upp till 6-7oz. Rekommenderas varmt! Volatile-serien är byggd för kustfiske i Kalifornien, men funkar kanon till gäddfiske.
Odelat 8'6" svårsålt? Njaa... det har väl isf med prisbilden att göra. Mitt Sling Blade (odelad åttsexa) är det bästa spö jag använt någonsin.
Spön över 6oz en smal nisch? 99% av alla seriösa gäddfiskare vill väl ha en sån sticka nuförtiden?
Jag kan ha fel...
Kommentera
-
Hehe, du har helt rätt...när du tittar ur en "seriös gäddfiskares" perspektiv. Men om man kikar på den stora massan sportfiskare i Sverige så är långa, odelade spön inte speciellt populära. Ej heller kastvikter över 150-160g.Ursprungligen postat av Tobias Visa inläggHåller möjligtvis med dig på punkt 2 men i övrigt tycker jag du har helt fel. Är odelade spön över 7' inte populära? Känns ju snarare som att det är vad gemene sportfiskare absolut vill ha. Eller?
Odelat 8'6" svårsålt? Njaa... det har väl isf med prisbilden att göra. Mitt Sling Blade (odelad åttsexa) är det bästa spö jag använt någonsin.
Spön över 6oz en smal nisch? 99% av alla seriösa gäddfiskare vill väl ha en sån sticka nuförtiden?
Jag kan ha fel...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 154 visningar