Ekolod med touch-skärm. Problem vid regn och blöta fingrar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod med touch-skärm. Problem vid regn och blöta fingrar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod med touch-skärm. Problem vid regn och blöta fingrar?

Är vad jag förstått på gång med ekolod med touchskärm. Jag blir genast skeptisk till detta då jag tänker på hur värdelöst en touchskärm på exempelvis en telefon fungerar om det regnar eller man är blöt om fingrarna. Tror ni touchskärm kommer vara lämpligt på ekolod? Använder mig en hel del utav diverse handdatorer med touchskärm på jobbet och har sett ett antal där delar av skärmen slutat fungera eller fungerar mindre bra. Man lär få vara extra försiktig med ekolodskärmen om det är en touchskärm. Man blir måttligt glad när man trycker fingret mot skärmen och skärmen registrerar knapptrycket 5cm längre åt höger än där man just tryckt

Är inte insatt i dessa nya ekolod så med detta menar jag inte att det inte kommer fungera bra.

Bara en tanke.

/D

Jag brukar svara med näsan om jag har hanskar på mig.
    Kan ju bli lite jobbigt att trycka ansiktet i ekolodet om man vill ändra något

Kommentera

Hur funkar det med touch-skärmen, ni som testat det ett tag nu?
      Funkar det med blöta och/eller kalla fingrar?
      Är skärmen "smutskänslig" av tryckandet på den. Lämnar fingrarna feta avtryck efter sig?
      Fyll gärna på med allt ni kommer på, både fördelar och nackdelar.
      Är nämligen väldigt nära ett köp men behöver lite hjälp att bestämma mig :-)
      Mvh Micke

Kommentera

Tja. Har kört Lowrance HDS7 touch sedan i våras. Kan inte säga annat än att jag är helt överväldigad av lodet - får absolut högsta betyg på samtliga områden. Oerhört smidigt med touch när man ska byta meny, ändrå något, justera något mindre. Det som förr tog 5 min (typ lägga till en panel) görs nu på 30s. Grymt smidigt att skriva på enheten (om man loggar mkt), om man mäter avstånd på plottern (gjorde detta i ett forskningsprojekt, utan denna enhet hade jag varit körd då jag behövde mäta avstånd från en punkt till båten under tidspress, hade inte kunnat göra det så snabbt utan touch). Har hittills inte haft problem med att enheten inte reagerat för att man varit våt eller kall, men inte testat den under vintern än.

Kan säga att jag var skeptisk till touch mobiler med då dem kom, men efter första android telefonen var man fast Kommer aldrig byta bort touch igen!

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          Tja. Har kört Lowrance HDS7 touch sedan i våras. Kan inte säga annat än att jag är helt överväldigad av lodet - får absolut högsta betyg på samtliga områden. Oerhört smidigt med touch när man ska byta meny, ändrå något, justera något mindre. Det som förr tog 5 min (typ lägga till en panel) görs nu på 30s. Grymt smidigt att skriva på enheten (om man loggar mkt), om man mäter avstånd på plottern (gjorde detta i ett forskningsprojekt, utan denna enhet hade jag varit körd då jag behövde mäta avstånd från en punkt till båten under tidspress, hade inte kunnat göra det så snabbt utan touch). Har hittills inte haft problem med att enheten inte reagerat för att man varit våt eller kall, men inte testat den under vintern än.

Kan säga att jag var skeptisk till touch mobiler med då dem kom, men efter första android telefonen var man fast Kommer aldrig byta bort touch igen!
          Kan bara hålla med. Har kört mitt HDS 7 Touch sen isen släppte i alla väder inga problem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          273 948 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13