Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
revo premier multi
Collapse
X
-
ja får göra ett test. får uppgradera till abec 7 först. men det känns ju tufft för den lille rullen och hänga med när den sitter på 11,6an.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggVänta nu, din curado 101d bör leverera långa kast med 15/20g beten.
Visst, det är klart att det är roligare att köpa flera rullar.
//T
sen är det ju roligare o köpa ny rulle. har ju snart inte många kvar. har sålt av en del jag inte använder:P
Lämna en kommentar:
-
Vänta nu, din curado 101d bör leverera långa kast med 15/20g beten.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggcalcutta är fortfarande första valet. men nu när man är hemma och är sjuk får man för mycke tid till att kolla på nätet:P
främst handlar det om revo för 175 pund mot calcuttan för 5000 kr. om man köper den i sverige.
att calcuttan står i en klass för sig själv är jag också övertygad om utan att ha fiskat med en
Visst, det är klart att det är roligare att köpa flera rullar.
//T
Lämna en kommentar:
-
Det återstår att se tonyex!Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggcurado > premier eller hur grynning?
//T
men ja min premier fick lämna plats för min curado 201E7. Vilken som kastar bäst osv vet jag egentligen inte ännu.
Lämna en kommentar:
-
Det där är gen3 och den har jag inte fiskat med. Men den är väldigt lik min mgx i uppbyggnaden och den kastar väldigt bra den med.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggcalcutta är fortfarande första valet. men nu när man är hemma och är sjuk får man för mycke tid till att kolla på nätet:P
främst handlar det om revo för 175 pund mot calcuttan för 5000 kr. om man köper den i sverige.
att calcuttan står i en klass för sig själv är jag också övertygad om utan att ha fiskat med en
Lämna en kommentar:
-
calcutta är fortfarande första valet. men nu när man är hemma och är sjuk får man för mycke tid till att kolla på nätet:PUrsprungligen postat av tonyex Visa inläggcurado > premier eller hur grynning? DC rullarna står en klass för sig.
Alt kan vara en 4500 med avail spole (om du hittar en) , calcutta te gt, daiwa zillion, osv
//T
Lämna en kommentar:
-
men den är väl i storlek med en 200 japanare?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggCalais A känns väldigt stabil och tålig, en bra rulle som fungerar fint till Hö fisket..
Fågelbajset jag visade var magnesiumrullar som kommit i kontakt med saltvatten.
Jag har en STX jag testade till Hö fisket förra året, den höll men efter 3 pass började den gnälla och klaga så jag gav grabben den, nu kör han med den till borre fiske.
Du bör nog gå upp ett steg i storlek till antingen dom andra nya revo eller japaner i 200 storlek, för ditt korta spö går säkert en premiere bra, det är när du laddar dit längre spö och börjar veva i dom strömmarna vi har här nere som jag blir tveksam till hur länge den lever..
strömmar är här inte mycke nere vid ystad.
Lämna en kommentar:
-
det är denna: http://www.harrissportsmail.com/Mode...?ModelID=17573 tror det är gen3.Ursprungligen postat av grynning Visa inläggVilken variant är det? Gen2? Gen3? Jag hade en gen2 och var mkt nöjd med den. Jag lyckades kasta 70-75m med min på ett 9,6' spö och med 20g. Det går säkert att kasta längre.
Hur den tål saltvatten råder det väl delade meningar om. Gen3 ska ha ett uppgraderat skydd mot korrosion, vad det nu betyder?
sen salt o salt. igentligen bräckt vatten. det är främst skånska syd och ost kusten den kommer användas på-
Lämna en kommentar:
-
curado > premier eller hur grynning? DC rullarna står en klass för sig.
Alt kan vara en 4500 med avail spole (om du hittar en) , calcutta te gt, daiwa zillion, osv
//T
Lämna en kommentar:
-
Calais A känns väldigt stabil och tålig, en bra rulle som fungerar fint till Hö fisket..Har DC varianten och den är grym, enligt Mansson skall det dock inte va nåt större fel på A modellen heller..
Fågelbajset jag visade var magnesiumrullar som kommit i kontakt med saltvatten.
Jag har en STX jag testade till Hö fisket förra året, den höll men efter 3 pass började den gnälla och klaga så jag gav grabben den, nu kör han med den till borre fiske.
Du bör nog gå upp ett steg i storlek till antingen dom andra nya revo eller japaner i 200 storlek, för ditt korta spö går säkert en premiere bra, det är när du laddar dit längre spö och börjar veva i dom strömmarna vi har här nere som jag blir tveksam till hur länge den lever..är det en kastkanon i 5-25 grams spannet?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
276 398 visningar