St. Croix Big Dawg - 86XHF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St. Croix Big Dawg - 86XHF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
    vi har fullkorkvarianten, anledning till de korta bakhandtagen har att göra med figure8 där borta. Ju längre bakhandtag ju svårare att få spöt runt magen. Känslan är väl mycket bra med tanke på kastkapaciteten.
    Holme kan du utveckla svaret lite? Undre gräns, mest optimalt mm. Som vanligt får man förlänga handtagen!!
    Det är ett legendspö, men kollade st croix hemsida finns även i premier, lite mer vänligt för plånboken men fortfarande jävligt bra kvalitet!!

pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
      Holme kan du utveckla svaret lite? Undre gräns, mest optimalt mm. Som vanligt får man förlänga handtagen!!
      Det är ett legendspö, men kollade st croix hemsida finns även i premier, lite mer vänligt för plånboken men fortfarande jävligt bra kvalitet!!

http://www.stcroixrods.com/product/premier-casting
      Jag tycker dock att premierspöna brukar i regel kännas mycket påkigare än legendspöna. Holme menar väl att köper du ett spö som är klassat till 10oz så lär det ju inte vara det mest följsamma. den nya varianten är väl klassad till 12oz om jag inte missminner mig, vet inte om det är samma klinga.

Kommentera

Försöker hålla mig ifrån allt som inte är legend, och har hittills skrapat ihop 5 spön ur serien. Säger inte att de är bäst, bara att de är det bästa jag har provat. Angående kastvikt tror jag 100gr-250gr är optimalt, när det gäller känslan så tycker jag som tidigare sagt att den är bra med tanke på vad klingan kan kasta. Vill man ha känsla/kul att drilla fisk på tycker jag att man ska köpa sig ett haspelspö upp till 25gr, det är känsla. Drilla fisk på ett big dawg är inte speciellt roligt det ska bara göras, men så kan jag ju som sagt också kasta beten på 300gr...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        273 635 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13