Modifiera en Ambassadeur C4 4601 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modifiera en Ambassadeur C4 4601

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Modifiera en Ambassadeur C4 4601

Finns det något kit man kan köpa till rullen för att få bättre lager samt lättare spole? Eller finns det någon som kan fixa det om man skickar in rullen?

Jag skulle vilja använda den till lättare spinnfiske med ett Berkley FireFlex 7' 7-25 gr.

Förslag?

Jag är borta under påsk, lite pimpelfiske + ölpimpling kanske, men kollar efter påsk vad jag fått för förslag.

Tack på förhand!
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

FRB här på forumet höll på med sånt tidigare iaf, sänd ett pm eller hoppas på att han svarar här i tråden. Är det någon som kan dessa grejjer så är det han,

Kommentera

Med den rullen borde det redan nu gå bra att kasta beten inom spöets viktintervall.

Men det går naturligvis att hotta upp rullen så att du får ytterligare fem, tio kanske femton meter längre kast. Det är bara vilja ta kostnaden för att ligga på topp!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jo, nog går det att kasta alltid. Men det vore intressant att se vad kostnaden varit för att få de där "extra" meterna och då givetvis få minst 10 gånger mer fisk.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Som tidigare sagts så är din 45'a redan nu helt OK. Men om du vill spendera pengar på den för att öka kastlängderna något och kanske framförallt minska risken för skatbon så kan följande alternativ vara ett lämpligt tips.

Köp en lättad spole, det går att få tag i från Sportfiskeboden i Täby för c:a 450 kr, alternativt köper du en riktig specialare från Japan, men då blir priset förmodligen närmare det dubbla. Till denna spole kan du också köpa ett par hybridlager.

Från ABU Service i Svängsta kan du köpa en kullagrad evighetsskruv, tyvärr med undermåliga kullager men det är vad som finns att tillgå....

Allt som allt torde detta gå på c:a tusenlappen drygt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 846 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04