Hallå.
Jag har en undran om jerkspön i allmänhet och, Rozemeijer Jerkmaster II, 1.95m 70-90g, i synnerhet. (som jag är spekulant på)
Jag antar att 70-90g har med betestyngden att göra, men vad händer om man skulle använda ett 150-gramsbete?
Är det kastet som får lida eller är det gången som blir lidande?
Och samma sak fast nedåt. Säg 40-grammare.
Jag, min idiot, började med att få ett infall
Dumt! Köpte på mig ett gäng jerkbaits i blandade tyngder för att jag tyckte det såg jäkligt kul ut med den sortens fiske, och tänkte att resten fixar jag senare!
Nu börjar ju isen lossna och det känns som det är dags att komplettera med spö och rulle, men jag hade inte tänkt köpa flera spön i olika viktintervaller såhär på en gång.
Vad tror ni? Kommer det att fungera dåligt, hygligt eller bra med ovan nämda spö, eller bör jag se mig om efter ett annat?
/fred
Jag har en undran om jerkspön i allmänhet och, Rozemeijer Jerkmaster II, 1.95m 70-90g, i synnerhet. (som jag är spekulant på)
Jag antar att 70-90g har med betestyngden att göra, men vad händer om man skulle använda ett 150-gramsbete?
Är det kastet som får lida eller är det gången som blir lidande?
Och samma sak fast nedåt. Säg 40-grammare.
Jag, min idiot, började med att få ett infall
Dumt! Köpte på mig ett gäng jerkbaits i blandade tyngder för att jag tyckte det såg jäkligt kul ut med den sortens fiske, och tänkte att resten fixar jag senare!Nu börjar ju isen lossna och det känns som det är dags att komplettera med spö och rulle, men jag hade inte tänkt köpa flera spön i olika viktintervaller såhär på en gång.
Vad tror ni? Kommer det att fungera dåligt, hygligt eller bra med ovan nämda spö, eller bör jag se mig om efter ett annat?
/fred
Kommentera