Speedmaster vs Beastmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Speedmaster vs Beastmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej, Speedmaster har inte svart foam utan korkhandtag.
    Jag tycker också bättre om Speedmaster en Beastmaster, jag har sett svarta Speedmaster med foamhandtag kanske det är dom som heter DX ?? Själv har jag ett Technium -30 gr det är betydligt bättre en Beastmaster.

Kommentera

Sv: Speedmaster vs Beastmaster

Vill poängtera en sak för trådskaparen som många inte tänker på!
      Du har fått flera tips i tråden där det beskrivs att speedmaster är mycket bättre än beastmaster... Baserat på vadå?
      Ok, det är dyrare och kanske har dyrare material men aktionen är tydligen helt annorlunda om man ska tro svaren i tråden.

Med detta vill jag säga att man kan inte bara baserat på vad andra tycker bedömma om ett spö är bra eller dåligt.. Komponenterna kan vara dyrare mm men gillar du aktionen bättre i det billigare spöt så är det ändå bättre för just dig!

Ingen kan säga att ett spö är bättre eller sämre för dig. Det enda egentligen som går att avgöra är att det har bättre eller sämre komponenter.

Tänk såhär, bara för att en löparsko kostar 1500kr så är den per automatik inte bättre för dig än en sko för 700kr.

Kommentera

Speedmaster är aningen lättare, har lite snabbare klinga. Det jag verkligen gillar hos Beastmaster är att den har utbytbara vikter i spöbutten som gör att du själv kan välja hur pass fram/baktungt du vill ha ditt spö

Kommentera

Ingen kan säga att ett spö är bättre eller sämre för dig. Det enda egentligen som går att avgöra är att det har bättre eller sämre komponenter.
          Det ända jag kan göra är att berätta för TS vad jag tycker om dom 2 spöna han väljer mellan, skillnaden är inte gigantisk men jag tycker Speedmaster kastar bättre, skillnaden mellan mitt Technium och Beastmaster är i så fall större.

Vill man sedan distansera sig rejält så finns ju Shimanos Antares och Lesath.

Kommentera

HenkeW,
            Dyrast är alltid bäst. Det vet väl alla?

(det finns ingen genväg till det perfekta ljudet. "Nilecity")

Kommentera

Ja Speedmaster är ju lite mera toppiga i sin aktion än Beastmaster medans Beastmaster har mera halvaktion
              och är helt klart det mera hållbara spöet då det inte är lika känsligt för små skador som kan förstöra klingan.
              Men jag skulle alla gånger köpa Speedmaster särskilt nu när det har kommit en ny modell och den gamla
              går att köpa väldigt billigt men det är samma klinga det är bara lite småförändringar som skiljer mot den nya.

Kommentera

Här är en hel del Shimanospö att välja på till helt rätt pris, själv skulle jag köpa ett Technium i lämplig viktklass ev. överväga något av Greys spö, dom kastar bra och har löst det där med balansen på ett kul sätt, man skruvar ner hela det främre handtaget istället för bara en ring.

Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-04-21, 15:31.

Kommentera

Blev fart i tråden! Av alla kommentarer så har jag valt att slå till på ett Speedmaster! Tycker de är väldigt billiga nu också, så det passar utmärkt.

Precis som någon skrev innan att det blir svårt att slänga iväg lättare beten med ett 15-40 grams, så hade jag tänkt välja ett 10-30 gram. Det borde funka till lättare jiggar efter abborre och spinnare, men även tåla lite större jiggar med jiggskallar på 10-25 gram. Eller vad anser ni? Vill helst undkomma att köpa två spön.

Kommentera

Jag kan kasta lite knappt 30g med mitt 10-30 det brukar bli som mest runt 20-25 så om runt 20 räcker så
                    ta ett 10-30 annars så är det bättre att gå på 15-40 dock så är mitt 10-30 underbart till småjiggar för aborre.
                    Jag skulle nog ändå ta ett 15-40 om du bara vill ha ett spö eftersom Speedmasterspöna är överklassade i
                    vikt och det brukar vara svårt att kasta så tungt som dom är klassade för.

Kommentera

jiggar med jiggskallar på 10-25 gram. Eller vad anser ni
                      Ett bra val, om du fiskar mycket jigg ska du absolut ha ett lite styvare spö.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13