Spricka i en ny Mcmio! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spricka i en ny Mcmio!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spricka i en ny Mcmio!

Tjenamors. Fick hem en Mcmio från en nätbutik och noterade direkt en liten spricka i undersidan.
    Jag kan dock inte avgöra om det bara är i lacken eller om sprickan går igenom plasten på betet.
    Om ni vill kan ni få hjälpa mig att avgöra om det är värt att skicka tillbaka den och få den utbytt.

Bifogat en bild i inlägget
    Bifogade filer

Jag skulle absolut skicka tillbaka betet oavsett ifall det bara är en ytlig färgspricka eller en genomgående

Kommentera

Skicka ett mail till butiken med bilden , misstänker att du får ett nytt bete när det handlar om så lite pengar kanske dom inte vill ha tbx det

Kommentera

Vet inte om det bara är jag, men tycker kvalitén på plast Mcmio och my är riktigt dålig. Var inne i en butik för några veckor sen och titta på några mcmy, av 4st var 3 redan dåliga i paketet. Ytlack som inte täckt och sprickor, blev inget köp kan jag säga. Tänk om man satsa på samma kvalité på plastbetena som rapala, sebilé eller bomber har.

Kommentera

De flesta plastbeten är väl av absolut sneakkvalité nu. Verkar vara en genomgående trend hos alla tillverkare. Westin har problem, zalt lika så och nu abu. Rapala är ju i balsa, så de ingår ju inte i samma skara.

TS...
          Du får och vill garanterat byta =)
          I 90% av de fall jag gnällt så har jag inte ens behövt skicka tillbaks den första varan!

Kommentera

Jag skulle reklamera den, jag reklamera min Swim whizz då nästintill all lack försvann efter första turen och utan hugg dessutom, fick då av misstag den större modellen först och fick sedan den jag ville ha.

Tycker dock att lacken verkar hålla dåligt på de små Swim whizz då jag fick samma problem med den andra men det tog kanske 3 fisketurer... utan hugg. Den större har klarat sig.
            KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
            Gös: 77cm 4,56kg
            Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
            Öring: 500g+
            Röding: 1,03kg 46cm
            Regnbåge: 2.5kg 53cm
            Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Har aldrig upplevt problemet med några busters eller dylikt tidigare så det här var helt nytt för mig. Läst om folk med problem med tänkt att det eskalerat till en orättvis nivå men ja. Får se om det händer igen. hoppas ej så klart

Kommentera

Hej Ramin

Super tråkigt att du fick en med lackskador. Som flera redan skrivit är det bara att reklamera den i butiken du köpt den. Om det blir strul där så hör du av dig till ABU direkt så lovar jag dig att problemet kommer lösas.

Lackskadorna var ett problem på flera av betena (mcmy, mcmio och mccelly) på första batchen då de använde en annan typ av lack. Och då främst på färgerna, gäddan, tånglaken och guldgösen.
                Idag används uv-lack och den avvänder de flesta ledande märken.
                Ha det gott Claes

Kommentera

Oj celebert besök!
                  Ser inte hur det kan bli ett problem återförsäljaren är väldigt bra att göra med. Första gången det händer så det känns rätt lugnt ändå

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 782 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13