Köpa Jerkbaitset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Jerkbaitset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa Jerkbaitset

Hallå allihopa!

Säkert en uttjatad fråga men jag har försökt läsa tidigare trådar och få mig en uppfattning om alla olika rullar och spön så här tänkte jag summera de svar jag får innan jag beställer grejer.

Jag fiskar nu med ett 8' spö och en Penn-rulle och använder mig då mest av Westins och Zalts större wobblers när jag kastar och trollar, tänkte dock ta steget vidare och prova på jerkbait. Har inte tänkt att jag ska börja med de största och värsta betena på en gång utan köra med buster jerks och så småningom the pig när jag fått in snitsen. Alla tycker ju olika och jag har förstått det som att vissa tycker att det fungerar kanon med lågprofilsrullar och andra större Ambassadeur-rullar typ JB. Tänkte därför fråga om tips på både lågprofil och "vanliga", gärna för och nackdelar, egna erfarenheter uppskattas! När det kommer till spön är jag inte riktigt lika insatt, verkar däremot som att Stiff och Piglet verkar vara helt okej instegsspön som räcker gott och väl åtminstone under första etappen av jerkbaitfiskandet. Budgeten ligger på ca 2000 för rulle och 1000 för spö, går givetvis att vända på siffrorna om det blir ett bra set för max 3000kr.

Tacksam för svar! /Viktor

Köpt utrustning tack vare Sportfiskebodens trevliga och kunnande personal i Viggbyholm. Lås tråden

Kommentera

Grattis ;o)

Varför inte återkomma med vad du har köpt & vad du tycker om grejerna , så kanske någon annan kan dra nytta av din tråd

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Grattis ;o)

Varför inte återkomma med vad du har köpt & vad du tycker om grejerna , så kanske någon annan kan dra nytta av din tråd
        Verkar inte som att någon var intresserad med tanke på antalet svar hehe. Det fick bli ett tvådelat BFT-stiff spö tillsammans med Sportfiskebodens egna modell som är tillverkad av ABU, kallas för värtan cup tror jag.

Har knappt hunnit prova grejerna ordentligt men det känns riktigt bra än så länge, bara att få in snitsen på multirulle och inte ha slak lina medans man försöker sig på att jerka så ska det nog kunna ge fisk!

Kommentera

Det är bra grejer ;o)

Det finns drev så du kan höja utväxlingen till 6:3 & då blir det betydligt lättare att Jerka .

Kommentera

Ja jag tycker att det är lite klen utväxling, nu har jag ju iofs vant mig vid en Penn Sargus och dem har väl ganska hög utväxling men jag trivs bättre med det. Vet du vart man kan köpa sig såna drev och om det är jobbigt att byta?

Kommentera

Lundgrens fiske har drev o även sportfiskeboden borde ha. Det är ingen konst att byta.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Då ska jag nog fråga dem efter det, var det 6:3 du rekommenderade för jerk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wirree Visa inlägg
                  Då ska jag nog fråga dem efter det, var det 6:3 du rekommenderade för jerk?
                  Japp 6,3 var det , sportfiskeboden har det & lundgrens .
                  Är inge svårt att byta , men känner du dig osäker så får du säkert hjälp hos sportfiskeboden eftersom du har köpt rullen där .
                  Lundgrens brukar inte heller vara omöjliga .

Kommentera

Då var dreven bytta och utväxlingen är numer 6:3, kostade 350kr för materialet och jag fick det monterat gratis hos Sportfiskeboden. Måste säga att dem har en kanonbra service!

Var ute på värtan igår och kastade en hel del, kändes helt klart skönare med den högre utväxlingen, tack för tipset

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 302 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13