Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Vad skall man säga......ibland är revisorn snäll......fick just reda på att mitt eget företag kan uppvakta mig på min 50 årsdag med prylar till ett värde av SEK 15.000 ink moms.......


    ....hm....vad skall man välja...

    /S
    Jag tror att du behöver köpa ett större hus ..... för att förvara alla dina fiskeprylar!
    Kanske ett bankvalv kan vara på plats?

    //T

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Vad skall man säga......ibland är revisorn snäll......fick just reda på att mitt eget företag kan uppvakta mig på min 50 årsdag med prylar till ett värde av SEK 15.000 ink moms.......


    ....hm....vad skall man välja...

    /S

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Du har helt rätt, jag tror till och med ett Havsfiskespö skulle va mer lämpat i den kanalen då hade man haft en chans att dra upp alla kundvagnar och cyklar som ligger på botten och skräpar

    Som jag skrev tidigare är det mest en rolig grej att köpa det spöet, poängen med det försvinner om jag kommer ner på normala längder.
    Skall inte förta den glädjen....rapportera gärna hur projektet fortskrider..

    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Hade du frågat mig skulle jag nog satsat på en 9- alt 9,6-fotare....räcker säkert för att nå andra sidan kanalen.....
    Du har helt rätt, jag tror till och med ett Havsfiskespö skulle va mer lämpat i den kanalen då hade man haft en chans att dra upp alla kundvagnar och cyklar som ligger på botten och skräpar

    Som jag skrev tidigare är det mest en rolig grej att köpa det spöet, poängen med det försvinner om jag kommer ner på normala längder.

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag kastar med 10 gr jiggar och ev. ett dart 10 gr flöte och spöet är -18 gr så jag tror inte det ska bli problem.

    Jag ska åka in till Köpenhamn i morgon och snacka med dom som säljer Hardy, samtidigt passar jag på att känna på ett lika dant spö i haspelvariant.

    Jag misstänker att spöet blir lite styvare när dom konverterar det till Casting dom ökar ju antalet spöringar.

    Jag har ingen aning om hur stor skillnad det är på Demon och Marksman serierna så det kanske blir helt fel

    Du gör rätt som gör ett IRL-check ....

    Din hypotes om att fler spöringar skulle ge ett styvare spö tror jag dessvärre inte håller.....

    Min erfarenhet från flugspöbygge säger att den vikt som spöringarna bidrar med ger ett svajigare spö.

    Hade du frågat mig skulle jag nog satsat på en 9- alt 9,6-fotare....räcker säkert för att nå andra sidan kanalen.....

    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    men ett 3,5 meters-spö i Malmö kanal låter inte som någon höjdare i mina öron
    Jag vet vad du menar, ett långt spö som kastar bra är så fel det kan bli..

    Det är mer en rolig grej jag funderat på länge som jag vet att jag förr eller senare lägger pengar på så jag kan lika bra kolla upp det nu och ev. beställa så är det gjort.

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    ....blir det inte långt och svajigt med ett 3,5 metersspö?.......
    Jag kastar med 10 gr jiggar och ev. ett dart 10 gr flöte och spöet är -18 gr så jag tror inte det ska bli problem.

    Jag ska åka in till Köpenhamn i morgon och snacka med dom som säljer Hardy, samtidigt passar jag på att känna på ett lika dant spö i haspelvariant.

    Jag misstänker att spöet blir lite styvare när dom konverterar det till Casting dom ökar ju antalet spöringar.

    Jag har ingen aning om hur stor skillnad det är på Demon och Marksman serierna så det kanske blir helt fel

    Lämna en kommentar:


  • Barramundi
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

    Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..
    Inte för att dissa din entusiasm över exklusiva importprylar nu Månsson... men ett 3,5 meters-spö i Malmö kanal låter inte som någon höjdare i mina öron. Tror mest att man riskerar att fastna i cyklister eller hundkoppel i utkasten... Själv kör jag med 8-fots lätt haspel i kanalen och har aldrig någonsin upplevt kastlängderna som någon begränsande faktor i det fisket.

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

    Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..
    ....blir det inte långt och svajigt med ett 3,5 metersspö?.......skulle iofs va rätt kul att se dig bredvid han Lubbe fiskekonservatorn stå och dra borre.....han med sin 6-fotare och du med din långa finpinne....

    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    skall du fiska med det eller bara kasta långt?.....mest av nyfikenhet
    Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

    Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 958 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 457 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 760 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 331 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X