Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Är det någon som har tips på bra ul-haspel tycker inte att jag kan hitta några av dom riktigt bra rullarna i riktig ul storlek
-
Jag får nog prova rodpro nästa beställning
jag tänkte bygga ett par ul-spön och phenix mirage och elixir ser intresanta ut
Lämna en kommentar:
-
Beror helt på vilka klingor och komponenter du satsar på ....helt gratis är det inte...men du har samtidigt chans att få spöna precis som du vill ha demUrsprungligen postat av Leon Visa inläggVad hamnar ni i ca slutpris på egengjorda spön?
Du skall nog inta satsa på att bygga själv om du enbart är ute efter att göra en "bra affär"....man skall också tänka på att första bygget i regel blir lite dyrare eftersom man köper på sig en del saker som räcker till fler än ett bygge...typ epoxilack, tråd, verktyg etc
Men kul är det!

/S
Lämna en kommentar:
-
Det enda du betalar är en viktbaserad fraktkostnad:Ursprungligen postat av Sot Visa inläggSilverbågen hur är det att beställa klingor från rodpro vad tar dom i frakt och har dom allt på sidan hemma
jag har tidigare beställt från Mud hole men tröttnat på deras fraktavgifter som baserar sig på köpesumman
och så blir det ju tull o moms på hela rasket
Eftersom vi snackar EU slipper du tull och moms etc
När det gäller vad som finns hemma tyder min senaste order på att de måste ta hem vissa saker.
Den här gången har jag dock beställt en del Fuji-komponenter som inte finns listade på hemsidan så det kan ju förklara en del...samtidigt är det ju en service att man kan få saker som de inte har hemma i det listade sortimentet.
På deras hemsida står det dessutom att Phenix-klingorna jag beställt "usually ships in 1-2 weeks" vilket tyder på att de inte ligger med lager på just dessa klingor.
Återkom om det är några andra funderingar.
/S
Lämna en kommentar:
-
Silverbågen hur är det att beställa klingor från rodpro vad tar dom i frakt och har dom allt på sidan hemma
jag har tidigare beställt från Mud hole men tröttnat på deras fraktavgifter som baserar sig på köpesumman
och så blir det ju tull o moms på hela rasket
Lämna en kommentar:
-
I onsdags betalades fraktavgiften och kl. 9.15 i morse stod brevbäraren och bankade på dörren med ett litet paket från JapanTackle...
Det är otroligt vad barnsligt uppspelt och förtjust man kan bli när man får öppna paket med nya leksaker
....rena julafton!!!
Den första out-of-the-box-inspektionen av Conquest 51:an och XT Scorpionen utföll helt till belåtenhet och i eftermiddag blir det en tur med Sharken för ett litet skarptest av grejerna....det blir ett LF Suncaster Light som får tjänstgöra för tillfället tills leveransen av klingor och komponenter från Rodpro.de anlänt.
Till Conquest 51:an har jag beställt en 55-grams Phenix K2-klinga på 7,6 fot / -1 oz som skall paras ihop med Fuji SK2 grepp/fäste och SIC-ringar...
XT Scorpionen kommer att få sällskap av en 7,3-fots MHX HM Mag Bass-klinga -3/4 oz som kittas med samma Fuji-komponenter som spöt ovan...
Återkommer i ärendet..
/S
Lämna en kommentar:
-
Tatulan kastar riktigt bra, iaf om man ska tro personalen i Daiwa-stallet
Men även killarna på Tackletour var mkt imponerade. Men det är ju ingen finess-rulle för de lättaste betena och den kastar nog inte lika bra som T3 SV. Det ska den väl iofs inte göra heller för under halva priset
Lite kuriosa kring TWS-linföraren är att det "gamla" systemet på T3-rullarna, där främre delen av rullen öppnade upp sig, uppfattades som en osäker konstruktion av kunderna, främst i USA. Trots att detta egentligen är en mer solid endelskonstruktion än den nya roterande lösningen i Tatulan. Men marknaden styr som vanligt och den nya lösningen verkar riktigt bra. Det fanns ju ett problem till med T3-varianten och det var att linan kunde börja skava mot rullen om du har ett spö med väldigt låg första ring. Fiskar du då med tunga beten och flätlina så filar linan ner små spår i fronten på rullen.
Lämna en kommentar:
-
på "original" T3 reser sig hela fronten så till vida att tryckknappen och övre fronten sitter ihop. Nya Tatula har T3ans linförare (T-wing) men integrerad på ett traditionellt sätt dvs rullens yttre ser ut och fungerar som vanligt.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggDu har nog rätt i att det var ena sidan det handlade om...
Hur skulle du jämföra denna rullen med den JDM T3 sv du tipsade mig om?
/S
Tatula ser ju ut att bli "billig" dvs 150 USD. T3 SV har ju den supercoola Stressfree Versatile-spolen som ska kunna kasta 3,5-80g, men är jävligt grund. Den kastar tydleigen grymt också. Hur tatula kastar har jag faktiskt inte koll på.
Lämna en kommentar:
-
Du har nog rätt i att det var ena sidan det handlade om...Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggOk! Missat det. Kanske är palming sidan då. Huvudsaken är att stativ och drevsida är metall...
Oavsett ett jävligt smart drag av daiwa att integrera t3 i en rulle för de lite mer traditionella fiskarna...
Hur skulle du jämföra denna rullen med den JDM T3 sv du tipsade mig om?
/S
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 914 visningar