Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rullen blev rätt snygg med dom lila detaljerna, har inte bytt kullager än men ville prova och kasta lite. Vid första kastet med ett liten skeddrag på 5g lät det inte rätt.
    Kom på att jag kanske behöver dra åt spol bromsen då jag skruvade upp den då jag bytte den knoppen. Men då blev jag ledsen, jag drog åt så mycket det gick men spolen glappar ändå. Jag tänkte att det kanske går ändå får vara mer aktiv med tummen bara men tillslut blev det tvärstopp i ett kast då linan åkt in under spolen. Tror ni att det är så att spolen helt enkelt inte passar, ska försöka låna eller köpa ett skjutmått i helgen och jämföra med orginal spolen. Fan att avil spolen inte får att få tag på

    Kommentera


    • Då är du fast i träsket då Men trist med spolen. Ta hit den så fixar vi den!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Då är du fast i träsket då Men trist med spolen. Ta hit den så fixar vi den!
        Vore skit sjyst om du ville ta en koll. Jag monterade orginal spolen och drog på lite lina, ska se hur den känns så länge.

        Fick en liten borre i går på en alphas ct med import spole för lite OT

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
          Rullen blev rätt snygg med dom lila detaljerna, har inte bytt kullager än men ville prova och kasta lite. Vid första kastet med ett liten skeddrag på 5g lät det inte rätt.
          Kom på att jag kanske behöver dra åt spol bromsen då jag skruvade upp den då jag bytte den knoppen. Men då blev jag ledsen, jag drog åt så mycket det gick men spolen glappar ändå. Jag tänkte att det kanske går ändå får vara mer aktiv med tummen bara men tillslut blev det tvärstopp i ett kast då linan åkt in under spolen. Tror ni att det är så att spolen helt enkelt inte passar, ska försöka låna eller köpa ett skjutmått i helgen och jämföra med orginal spolen. Fan att avil spolen inte får att få tag på
          Prova att shimsa i botten på koppen lägga i några mm så den kommer åt att bromsa spol axeln

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

            Vore skit sjyst om du ville ta en koll. Jag monterade orginal spolen och drog på lite lina, ska se hur den känns så länge.

            Fick en liten borre i går på en alphas ct med import spole för lite OT
            Cykla förbi mig imorgon då så får vi det gjort! Håller med Flex om att man får kolla på spelet i spolaxelnboch kanske shimsa lite. På bilden ser den iaf skapligt centrerad ut.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

              Cykla förbi mig imorgon då så får vi det gjort! Håller med Flex om att man får kolla på spelet i spolaxelnboch kanske shimsa lite. På bilden ser den iaf skapligt centrerad ut.
              Hittade en sån här liten grej som jag klippte och plattade till. La i 2 bitar i knoppen och nu funkar det fin fint.
              Tänk vad man kan lära sig om man är intresserad. Nu tror jag att jag vet vad shimsa är.
              Jag ska försöka göra det lite snyggare men det funkar så länge.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

                Hittade en sån här liten grej som jag klippte och plattade till. La i 2 bitar i knoppen och nu funkar det fin fint.
                Tänk vad man kan lära sig om man är intresserad. Nu tror jag att jag vet vad shimsa är.
                Jag ska försöka göra det lite snyggare men det funkar så länge.
                Är det mässing? Stål kan vara för hårt. Det bör finnas bronsshims, som är snällare mot axeländarna, hos välsorterade handlare.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Backslag Visa inlägg

                  Är det mässing? Stål kan vara för hårt. Det bör finnas bronsshims, som är snällare mot axeländarna, hos välsorterade handlare.
                  Ja, jag tror det är mässing, ska införskaffa koppar nästa vecka. Tack

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

                    Prova att shimsa i botten på koppen lägga i några mm så den kommer åt att bromsa spol axeln

                    https://sportfiskeboden.com/collecti...ts/kopparshims
                    Åkte förbi täby idag och fick hjälp av en väldigt trevlig kille.
                    Nu ska bara bitarna klippas till lite. Ska ju byta kullager också. Han i butiken tipsade om en kille på instagram (som jag inte använder) som heter daniel_odell_fiskar har jag för mig. Är du kanske med i denna tråd också. Fick se en bild på en Mörrum med fina röda detaljer iaf från den sidan.

                    ​​​​

                    Kommentera


                    • Sjukligt nöjd med calcutta conquest bfs 2023! Känns som en pansarvagn o lenare än lenast! Så vad behöver ja importera för rulle till mitt "tyngre" jiggfiske 10-30grams skallar som är sådär sinnessjukt skön?



                      aldrig gillat rundgavlat förutom att denna bfsen va så sjukt liten så därför känns den inte som en rundgavlad ens^^

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 332 svar
                      265 872 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      865 svar
                      140 711 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 032 svar
                      194 848 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
                      256 svar
                      79 381 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X