Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Det finns tatulaknoppar att beställa från Plat, Japan för ca sextiolappen styck. Dock verkar dom gått på tidig semester eller ha högtryck i bass spawning-säsongen. Beställde lite prylar för ett tag sen men inte hört flaskhals, vilket är ovanligt...
-
Du får gå genom Daiwa USA. De sa tidigare i år att de skulle få in delarna. Kontakta gärna mig innan du beställer om det blir aktuellt så kan vi splitta frakten. Jag är sugen på en uppsättning Tatulaknoppar till.Ursprungligen postat av Rubik Visa inläggJag vill nog ha kvar knopparna på min Tatula. Men jag gillar dem skarpt så jag hade absolut kunnat tänka mig att ha likadana på Ryogan.
Var hittar man en komplett vev då? Har inte lyckats hitta vare sig vev eller lösa knoppar. Köpa direkt från Daiwa?
Lämna en kommentar:
-
Jag vill nog ha kvar knopparna på min Tatula. Men jag gillar dem skarpt så jag hade absolut kunnat tänka mig att ha likadana på Ryogan.
Var hittar man en komplett vev då? Har inte lyckats hitta vare sig vev eller lösa knoppar. Köpa direkt från Daiwa?
Lämna en kommentar:
-
Lundgrens har haft factory tuned versioner samt japanmodeller typ Gunnar modellen.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDu kastar längre med färre skatbo och får mer fisk med en högervevad rulle synd att inte alla kan inse det..
Mina raketer har även dom blivit köpta från japan ,
man får nog gå den vägen för att få det bästa.
Just nu funderar jag starkt på att ta hem en Factory tuned 6500 och varför inte jag har ju dom andra
http://www.purefishing.jp/products_2...ssic/6000.html
Lämna en kommentar:
-
Kan bara hålla med om både rullen och knopparna! Jag kör Tatula-knoppar på min och är riktigt nöjd. Tyvärr går de inte att köpa löst vad jag vet så du får beställa en hel vev, eller en hel rulle.Ursprungligen postat av Rubik Visa inläggSkall du inte fundera på en Ryoga också då?
Galet fin rulle som visar bra tendenser till att tömma spolen vid kast.
Helt klart den bästa rullen jag har kastat med, men även den dyraste..
Dock finns det en liten sak som stör mig, vevknopparna. Hade velat ha lite större och med bättre grepp. Någon som kan ge lite tips om vad man skall sätta på?
http://www.fiskesnack.com/forum/show...l=1#post896829
http://www.fiskesnack.com/forum/show...l=1#post913463
Lämna en kommentar:
-
Skall du inte fundera på en Ryoga också då?Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggLäs Silverbågens tråd om Long Ranger spötest med rulle. Sen behöver du ingen mer info.
Sen får alla sluta skriva om DC, Mörrum Mag och Conquest. Mina köpnerver klarar inte mer.
Galet fin rulle som visar bra tendenser till att tömma spolen vid kast.
Helt klart den bästa rullen jag har kastat med, men även den dyraste..
Dock finns det en liten sak som stör mig, vevknopparna. Hade velat ha lite större och med bättre grepp. Någon som kan ge lite tips om vad man skall sätta på?
Lämna en kommentar:
-
Du kastar längre med färre skatbo och får mer fisk med en högervevad rulle synd att inte alla kan inse det..Särskilt eftersom endast högervevade är med,
Mina raketer har även dom blivit köpta från japan ,Känns lite sjukt att köpa en rulle ifrån Japan som är gjord i Sverige!
man får nog gå den vägen för att få det bästa.
Just nu funderar jag starkt på att ta hem en Factory tuned 6500 och varför inte jag har ju dom andra
釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-30, 06:46.
Lämna en kommentar:
-
Det är dags att du tar din medicin! hahaha //TUrsprungligen postat av harlequine Visa inläggVacker lista det där. Särskilt eftersom endast högervevade är med, vilket visar på hur odugliga redskap vänsterhängda saker är.
Lämna en kommentar:
-
Vacker lista det där. Särskilt eftersom endast högervevade är med, vilket visar på hur odugliga redskap vänsterhängda saker är.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggOK , här kommer några st.
- Amba 5500/6500 gärna med UT trim.
- Toro (NaCL) 50
- Conquest/TE 300
- Calcutta 300D
- Daiwa Luna 253/300
- Curado D/E 300
- Daiwa Lexa 300
Det blev en lång lista ( man kan göra den ännu längre, om man vill) ...
Som harlequine skriver, Silverbågens Long Ranger tråd kommer att ge dig många svar på dina frågor.
//T
Lämna en kommentar:
-
OK , här kommer några st.Ursprungligen postat av sLp Visa inläggVilken rulle skulle ni sätta på ett ca 9fot gäddspinspö 60-120gr.
- Amba 5500/6500 gärna med UT trim.
- Toro (NaCL) 50
- Conquest/TE 300
- Calcutta 300D
- Daiwa Luna 253/300
- Curado D/E 300
- Daiwa Lexa 300
Det blev en lång lista ( man kan göra den ännu längre, om man vill) ...
Som harlequine skriver, Silverbågens Long Ranger tråd kommer att ge dig många svar på dina frågor.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-04-29, 21:49.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 231 visningar