Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Serigös
    replied
    Själv beställde man ZHI lagerna från Hedgehog och en tub ultra light olja i slutet på förra veckan ska bli kul o se resultatet.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Inget så sofistikerat. Baserar köpet på en taiwanesisk review översatt i google translate och en bild på innandömet jag hittade. Riktig chansning alltså men förhoppningsvis ett trevligt köp.
    Banax/tailwalk Elan!?! Berätta NU!!!
    Hedgehog AIR är i alla fall de grymmaste jävla lager som finns. Körde iväg en order till dem tidigare idag. Jag har blivit helt beroende och håller på att fylla alla rullar...

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Det är roligt att se att flera beställer coola prylar från utlandet!

Project-T är mkt intressant rullplattform att följa. Rullen är aggressivt prissatt och förmodligen kommer att äga alla andra rullar i den prisklassen.

T-wing systemet är modifierat. Se bilden nedan:
    Click image for larger version

Name:	IMG_6132.JPG
Views:	1
Size:	106,9 KB
ID:	1770939

Slirbroms, kastegenskaper , byggkvalité och känsla sägs att vara jämförbart med rullar som kostar mkt mer, så det blir roligt att höra vad Magnus (Sthlm) tycker om rullen.

//T

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Vi får starta en bait finessegrupp!
    Du har beställt en Aldebaran BFS så klart, eller en beggad Liberto Pixy som du skall modda till en Pixilla!
    Inget så sofistikerat. Baserar köpet på en koreansk review översatt i google translate och en bild på innandömet jag hittade. Riktig chansning alltså men förhoppningsvis ett trevligt köp.
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-11-05, 11:05.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Då var vinterns finessprojekt beställt! Ska få sig en uppsättning Hedgehog Air-lager och paras ihop med ett 5-21g spö jag har över. Ska bli riktigt spännande då detta är något man inte ser varje dag och det saknas info på nätet.

Vad det är jag beställt? Det ska berättas så fort rulle och delar börjar ramla in.
    Vi får starta en bait finessegrupp!
    Du har beställt en Aldebaran BFS så klart, eller en beggad Liberto Pixy som du skall modda till en Pixilla!

Lämna en kommentar:

• Gonzo79
    replied
    Hur många brukar handla ifrån jpangler.com?
    Är de vettiga?
    Hur snabba är deras leveranser?

De har ju riktigt bra priser på en del trevliga rullar.

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Då var vinterns finessprojekt beställt! Ska få sig en uppsättning Hedgehog Air-lager och paras ihop med ett 5-21g spö jag har över. Ska bli riktigt spännande då detta är något man inte ser varje dag och det saknas info på nätet.

Vad det är jag beställt? Det ska berättas så fort rulle och delar börjar ramla in.
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-11-04, 19:37.

Lämna en kommentar:

• Magnus (Sthlm)
    replied
    Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    Härligt! Du får återkomma med en rapport när du testat den
    Det ska jag göra!

Grymt! Det känns i mångt och mycket som den optimala gäddrullen för klassiskt gäddspinn, utan megabeten. Om BIOS är smarta, tar in den och dessutom prissätter den aggressivt tror jag den kan svepa rent i segmentet. Skulle vara kul att se fler daiwarullar på sverigemarknaden.
    Håller med. Jag kommer använda den till jigg, ytbeten, lättare wobblers och jerkbaits för gädda vilket känns som precis rätt användningsområde för rullen. Kanske testar på lite havsöringfiske med den också nu på höstkanten.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ta T3 ballistic som kostar runt 250 USD, svensk rek 3800kr! ...
    Man kan hitta en calcutta te och även en calcutta te dc runt 4000 sek ibland och med 5 års garanti.
    Tatulan (som kostar runt 150 USD) blir nog dessvärre prissatt till 3000kr och för dyr för de flesta.
    Calcutta D säljs under 3000 och i vissa fall 2595 sek. Det blir mkt rulle för pengarna det, inkl 5 års garanti.

OBS! Vi pratar inte om vilka rullar är bättre eller kanske sämre, utan det är bara priset här hemma som är intressant just nu!

Så summa summarum, Normark har lyckats lite bättre med att prissätta sina nya rullar och det hoppas jag att de försätter med det. Så länge Daiwa (BIOS) inte fattar det och försätter att prissätta sina rullar på det här sättet , kommer de successivt att tappa marknadsandelar här hemma och det är tråkigt för oss och framför allt för de.

... fast som tur vi har eViken, plat, japantackle, osv de sajterna löser alla våra problem!

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-04, 11:58.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
    BIOS vara smarta och prissätta aggressivt?!?!?! Inte troligt man får ju en tår i öga när man ser hur deras rekommenderade priser ligger. Men hoppet är det sista som överger en fiskare. Tror att tyvärr att BIOS är en av anledningarna till att Daiwa är så små i Sverige, höga priser och taskig service.

Med tanka på att de kan översätta 200$ för Lexa 300 till 2999:- så skulle jag inte hoppas på ett bra pris på Tatulan, om de ens besvärar sig om att ta in den in Sverige. Men det ser onekligen ut som en intressant rulle för lättare gäddfisket precis som du säger barnmorskan.

Men det vore ju lite trist om "entusiast stämpeln" skulle försvinna från rullen om BIOS tog in den i sortimentet
    Sant!
    de flesta distributörer verkar tycka att dollarpriset plus en nolla och en tusing påslag är rimligt. Att man sedan får två rullar för samma pris, vilket gör att man i princip kan skita i garantin, över nätet verkar inte nå fram.
    Ta T3 ballistic som kostar runt 250 USD, svensk rek 3800kr! Går alltså att ta hem för ca 2300kr, med moms, tull och allt. Lite trist att det närmast omöjliggör köp av high end rullar i Sverige, då mellanprisrullarna kostar som lyxrullarna I USA/Japan.
    Så entusiaststämpeln kommer nog finnas kvar. Tatulan blir nog dessvärre prissatt till 3000kr och för dyr för de flesta. Framför allt med tanke på att för dom pengarna vill man ha mer rulle. Men fin är den!
    Men jag ger inte upp hoppet än! Lexa är ju skapligt bra prissatt jmf med USA och "bara" ca 50% dyrare än listpris i USA vilket ändå är inom någon sorts rimlighetsgräns med 25% moms.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 925 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13