FKP gear - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FKP gear

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• FKP gear

Någon som testat FKP-spön och VibLures och kan ge utlåtande?
    Vet någon när Beten.nu får nya leveranser? De svarar inte på mail.

En annan fråga, vad finns det för jämförbara spön med styv klinga och mjuk topp för dropshot/jiggfiske? Jag vet att de varit trådar om detta uppe nyss, men det känns inte som att de kommer några konkreta förslag. Hur är Skeletor pro, BFT dropshot och Savagegears mjukare spön exempelvis?
    Bloggen | Portfolio

Har inte testat spöna, men Viblures är grymt bra abborrbeten kan jag säga, så hoppas du kan komma över några.

Gällande spö skulle jag tipsa om Shimano Yasei Dropshot. Vita varianten om du har gott om cash, annars den röda.

Kommentera

Har ett draugen d4 som jag kör rätt flitigt med. Kort trevligt spö som gör bra ifrån sig. Nu är jag ingen VJ. Kör lite dropshot med det. jigg fungerar de kanon till. Riktigt skoj att få fisk på. Jag har även det vita 8 fots yasei spöet. draugen är lite mjukare än det. Jag kör detta lilla spöet ofta när jag e ute och tex fiskar regnbåge och det e lite träd och hinder ivägen.

Viblure kan jag bara säga kanon om. Den gröna har gett mig otroligt många trevliga abborrar iår i en sjö där många gnäller över de låga antalet abborrar.

Kommentera

Viblure låter ju lika bra som det verkar vara ska bara få tag på några som sagt..

Shimanos Yasei alltså, hur är aktionen? Jag har ett Savagegear bushwacker som jag vertikalar med, kanonspö tycker jag, men det är dålig toppaktion (naturligtvis) så jag behöver egentligen ett spö med liknande klinga men med känsligare topp.

Har även ett Berkley titanium som jag fiskar havsöring med, och om jag jämför med det så är det alldeles för svampigt.

Jag får nog helt enkelt dra till El ges och känna på ett Yasei och några andra.
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

FKP gear

Dragon har hur många sådana spön som helst, jag har fishmaker i 4-21g känslig topp och x-fast. Abborren krokar sig själv, nästan iaf, gäddan också, de små iaf.
          Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Är själv grymt sugen på VibLure, så hoppas de kommer in på lager snart.

Kommentera

Köp bara några VibLure!
              Jag har själv tillverkat liknande beten i över 20 år och fångat tonvis med fisk på dom.
              I början utvecklade jag dom för abborrfiske men har fångat mer än 16 arter på dom.
              Du kommer att bli överraskad av dess aktion i vattnet och dess förmåga att locka fisk från långt håll.

Kommentera

Kört både med Draugen D3 samt D4, D3 främst för pelagiskt vertikalfiske efter gös. Men eftersom jag har en baitcasting rulle (Abu Revo MGX) så har jag även köttat viblure med D3:an och det fungerar riktigt bra. Fast personligen föredrar jag att kasta med Haspelrulle, Draugen D4 är ett kanon spö för både traditionell jiggning samt dropshot, men slänger även viblure och andra beten som spinnare och småwobblers med det. Kanon nöjd! Kör med en rulle från Abu (revo SX10) tillsammans med 0,12mm lina från berkley.

Bra kombinationer som jag har svårt att tro att man blir missnöjd med!

Förövrigt så kommer preliminärt Viblure i lager mitten eller slutet av Juli månad. Håll utkik :-)
                Följ gärna mitt fiske på min blogg!

Kommentera

Finns liknande bete på http://itati.se/category.php?id_category=29
                  Om man nu inte orkar vänta.

Kommentera

Funkar en sedona 1000fd bra på d4 spöet?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04