Rovex Hurricane - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rovex Hurricane

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rovex Hurricane

Rovex Hurricane SP Haspelspö

Är det någon som vet Hur detta spö är? Föresten skulle det funka med superlina till spöt? Och Hur är kastlängden om man jämför med berkley och shimano?

Tack på förhand.

Mvh Christian.

Ursprungligen postat av Bergarn Visa inlägg
    Rovex Hurricane SP Haspelspö

Är det någon som vet Hur detta spö är? Föresten skulle det funka med superlina till spöt? Och Hur är kastlängden om man jämför med berkley och shimano?

Tack på förhand.

Mvh Christian.
    Vadå Berkley och Shimano ?
    De har ju skitmånga spön så du får nog precisera dig liiite bättre än så !?

Kommentera

Har ett sådant 9" 5-25gr och det är bättre än väntat faktiskt, inte samma klipp som Shimano eller Berkley serier i 1000kr klassen men detta kostar ju mindre än hälften och för den pengen är det iaf bättre än de andra i samma prisklass, så ett bra köp om man inte vill lägga så stora pengar.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Vadå Berkley och Shimano ?
        De har ju skitmånga spön så du får nog precisera dig liiite bättre än så !?
        Hur är hurricanes kastlängd om man jämför med konkurenterna?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Har ett sådant 9" 5-25gr och det är bättre än väntat faktiskt, inte samma klipp som Shimano eller Berkley serier i 1000kr klassen men detta kostar ju mindre än hälften och för den pengen är det iaf bättre än de andra i samma prisklass, så ett bra köp om man inte vill lägga så stora pengar.
          Vill nog inte lägga allt för mycket på spöt så i denna prisklass hade nog varit bra...

Du rekomenderar alltså detta spöt?

Det är ju proffs som ligger bakom så helt tokigt kan det ju inte vara ;-)
          Senast ändrad av Bergarn; 2013-07-24, 22:58. Anledning: felstavning

Kommentera

Jag köpte det som reservspö till öring då det var billigt och när mitt dyra shimanospö gav upp så började jag använda detta och har inte känt något behov av att ersätta det då det funkar lika bra som shimanot gjorde fast för 1/3 av priset så ja jag rekomenderar detta.

Vill Du även ha en billig men bra hasperulle till detta så kika på SPRO Passion 610, har några sådana som ersatte ett gäng ABU Cardinal i samma prisklass om rasade första säsongen medans SPRO rullarna håller klart bättre och lätt kan jämföras med Shimanorullar för dubbla pengarna.

Flät/superlina funkar bra till både spö och de rullar jag nämner.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Jag köpte det som reservspö till öring då det var billigt och när mitt dyra shimanospö gav upp så började jag använda detta och har inte känt något behov av att ersätta det då det funkar lika bra som shimanot gjorde fast för 1/3 av priset så ja jag rekomenderar detta.

Vill Du även ha en billig men bra hasperulle till detta så kika på SPRO Passion 610, har några sådana som ersatte ett gäng ABU Cardinal i samma prisklass om rasade första säsongen medans SPRO rullarna håller klart bättre och lätt kan jämföras med Shimanorullar för dubbla pengarna.

Flät/superlina funkar bra till både spö och de rullar jag nämner.
              Låter mycket bra, tänte jag skulle köpa 9' med en betesvikt på 5-25g detta skulle bli perfekt för havsöring och regnbåge och kanske röding ockå.

Tänte köpa detta spöt ganska snart...

Jag Anser att shimano och berkley har överpriser...

Skall kolla dina rullar...

Har hittat en annan rulle som är rolig, kolla in den bra pris men fortfarande ganska dyr... Abu Garcia Orra SX, ligger under 1000kr Nu. Den är grym, är faktiskt lite förälskad i den ;-)
              Senast ändrad av Bergarn; 2013-07-24, 23:24.

Kommentera

Jag Anser att shimano och berkley har överpriser...
                Det beror helt på var du handlar det och vilken tid på året,

Om du ska fiska Hö är spöet en väldigt viktig komponent som är värd att lägga pengar på.

Självklart är kraven helt individuella så du kan mycket väl bli nöjd, jag tror säkert det är som sagts ovan att du får mer för pengarna en om du skulle betala samma summa från något av dom stora märkena.

Det är ju proffs som ligger bakom så helt tokigt kan det ju inte vara ;-)
                Polska ingenjörer och tillverkat i Kina..
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-25, 07:38.

Kommentera

Japp, smaken är som ... Har ett Rovex Hurricane -120gr. Enda endelade jerk spöt jag använder och har kvar i arsenalen. I mitt tycke ett ruskigt trevligt spö och jag har ägt/testat ganska många betydligt dyrare spön

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Det beror helt på var du handlar det och vilken tid på året,

Om du ska fiska Hö är spöet en väldigt viktig komponent som är värd att lägga pengar på.

Självklart är kraven helt individuella så du kan mycket väl bli nöjd, jag tror säkert det är som sagts ovan att du får mer för pengarna en om du skulle betala samma summa från något av dom stora märkena.

Polska ingenjörer och tillverkat i Kina..
                    Hej Jörgen!

Vad för spö under 700kr skulle du rekomendera då?

Annars Har jag hittat Shimano Speedmaster AX - 8 - 7/21 för 800kr men det är bara 8' MEN BLIR KASTLÄNGDERNA MYCKET KORTARE ÄN 9 FOTAREN?

Tack på förhand.
                    Senast ändrad av Bergarn; 2013-07-25, 10:38.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04