Drag till gädda i Mälaren! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drag till gädda i Mälaren!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drag till gädda i Mälaren!

Hej!
    Mitt första inlägg på denna sida.

Jag bor 5 minuter ifrån Mälaren från jakobsbergshållet.
    Det är så att jag precis börjat komma igång med att börja fiska igen efter många års uppehåll!
    Jag skulle egentligen vilja ha tips på bra spinnare/drag som jag kan använda för att fiska gädda.
    Jag kommer enbart kasta ifrån båt och INTE trolla då jag inte äger en motårbåt för tillfället.
    Skulle uppskatta om jag kunde få lite tips på drag alltså

Tack på förhand!

Hej,

Jag kan rekommendera följande spinnare för gädda, som för mig alltid levererar i mälaren.

Myrans spinnare (Mira) http://www.beten.nu/se/art/mira-20-gram.php har jag tagit 7.2kilos gädda på.

Mörrum spinnaren, en klassiker som vi i min båt kallar fegisen (får bara användas om man inte fått fisk under dagen ) http://www.beten.nu/se/art/morrum-spinner-18-gram.php

Reflex, ytterligare en klassiker http://www.beten.nu/se/art/abu-reflex-white-18g.php Jag har alltid 3 färger på kropparna, Vit, Orange och Svart. Funkar bra för abborre också.

Vikterna får du anpassa efter ditt spö

Skitfiske!

Kommentera

Fiskar från Görväln, Brofjärden, Björken och Ekolsundsviken, stora spinnare med Indianablad 6-8 gärna gröna eller gul/röda, med tofsar på trekroken, jigg och shad 6-9" abborrfärg går bra, tailbeten, Salmoslider, lilla Westins jerk och spinnerbaits när vattnet är 12- 13gr och varmare, får du flera svar så får du lika många förslag, prova dig fram så hittar du dina favoriter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
        Fiskar från Görväln, Brofjärden, Björken och Ekolsundsviken
        Vart ifrån Görveln är det du fiskar? Jag har svårt att hitta något bra ställe där det inte är för grund eller alldeles för mycket sjögräs..

Kommentera

Ursprungligen postat av Adhinio Visa inlägg
          Vart ifrån Görveln är det du fiskar? Jag har svårt att hitta något bra ställe där det inte är för grund eller alldeles för mycket sjögräs..
          Har du båt? gå i annat fall med i JSFK vi har båt i JBS hamn. Bra plats från land är till höger från Sandviksbadet två klippor speciellt den bortre. Vattenverks ön, ta till vänster före grindarna till verket, når du passerat ett gult hus gå rakt in i skogen 150m så kommer du fram till ett brant berg, går att gå efter vatten kanten om man är försiktig.

Kommentera

Savage Gear Herring casting spoon 40 och 60gr. De i 3D minnowfärgerna verkar vara otroligt bra.
            Skitfiske då!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 867 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S