Är olika drag modeflugor? Kommer t.ex. hi-lo bli lika poppis som den va på 80-talet? Eller va den så poppis förut för att det inte fanns så många olika?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nästa hitt?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ZilÄr olika drag modeflugor? Kommer t.ex. hi-lo bli lika poppis som den va på 80-talet? Eller va den så poppis förut för att det inte fanns så många olika?
Nästa hit kommer att vara STORA plåtdrag i olika vikt. Allt från grundgående flutter till djuplodande heavy metal.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag undrar hur viktigt det där med vilket drag man kör med igentligen är. Det gäller ju att stenhårt tro på det man fiskar med och verkligen koncentrera sig. Man brukar ju säga att det går alltid att loka en gädda till hugg, träffa den i huvudet så hugger den. Sedan om det är en blå, röd, svart, gul, eller what ever spelar nog mindre roll samt om det är en Zalt, Hi-lo, swimwiss osv. Jag har inga som helst belägg för detta utan detta är mer en filosofisk fundering. Själv så har man hela lådan eller rättare sagt, lådorna, fulla med allt möjligt skitMen ändå så tenderar man med att fiska med ett få antal drag. Det blir inte rättvist mot de andra eftersom de inte får smaka lika mycket vatten och därmed genererar det ju sämmre.
Kommentera
-
nästa stora hit!
Jag tror att nästa stora hit blir "kombinationsbeten"! Vad jag menar med kombinationsbeten?
-Stora spinnare med stora fjäderkrokar, sk. "Bucktails"
- Stora spinnare med jiggsvansar (grub tails) som krok, eller fjäder + "grub tails"
- Amerikanska Spinnerbaits (jiggar med påmonterad "spinnar sked" som lock blänk"
Snygga exempel: http://www.muskyshop.com/modules/car...e.php/nav_id/3
Vi ser redan exempel på dessa beten i svensak butiker! Stora yviga spinnare med påklädda monsterkrokar, hell tails och likande!
Varför blir dessa en stor hit? För att marknadsförarer/drivna säljare bestämmer vad vi ska köpa! Vi äger inte desa beten utan måste köpa nya beten, spön och rullar...
I'm Homemade><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>¸.·´¯`·.,><((((º>
Kommentera
-
för oss finsmakare blir det mer åt det handgjorda som blir nästa MÅSTE. när man tröttnat på massproducerade plastbeten och vill ha beten med personlighet, då blir det handgjorda.
PS. passar åter igen på att plussa för mangeboys beten.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 852 visningar
0 gillar