Ytfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ytfiske.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ytfiske.

    Hej! Jag har en sedona 1000fd och en Ron thompson rulle i storlek 2000. Söker nu ett spö som jag kan använda till ytbete. Hade ett 6fots spö förut från Jaxon men det är tyvärr sönder nu. Någon som har tips på ett billigt spö som kan fungera? :-)

  • #2
    shimano catana är billigt och bra brukar inte kosta mer än 600kr, 10-30g, 14-40g eller 20-50g för ytbeten, 7 eller 8 fot
    Senast ändrad av Schmax; 2013-08-10, 15:30.
    Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

    Kommentera


    • #3
      Bft walker medium 6,6',lf/rst sunspinn 6,6'
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Walker medium är väl till multirulle?

        Kommentera


        • #5


          Någon som vet om det här spöet är relativt vettigt? Eller bör jag köpa något som tar lite mer än till 28g?

          Eller detta kanske? http://www.happyangler.se/sv/fiskesp...ctpage-nosto-4

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Uffe5 Visa inlägg
            Walker medium är väl till multirulle?
            Finns både till haspel o multi
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

            Kommentera


            • #7
              Vet något billigare spö än så? :-)

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Uffe5 Visa inlägg
                Vet något billigare spö än så? :-)
                http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5907 fast är kanske för låg kastvikt?
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera


                • #9
                  Grejjen är väl det att jag vill använda spöet till både ytbeten som spookar och liknande samt lite mindre jerkbaits. Så tror nog att det skulle vara fördelaktigt att ha lite mer kastvikt.

                  Kommentera


                  • #10
                    Okej. Nä ett som går upp till 35-45g är ju inte fel. Då klarar man ju bj 2or o salmo slider 10f oxå.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 214 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 926 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 808 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 350 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X