St croix? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St croix?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Premierspöt som är 2 delat är mycket styvare och inte alls lika skön o följsam som Lip Stick, även fast båda är klassade 2-6oz.
    Jag gillar inte Premierspöt som nämns alls.
    Skitfiske då!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
      Själv kör jag på downsizer 2,5 oz funkar att kasta upp till typ 100g med. Kul att att drilla fisk på, även mindre. Det är ett bra allround spö som även funkar att jerka med. Det kanske är för långt för dig dock. Det är 7,3'.
      Det spöt använder jag just nu till jerkbait. Jag är inte heller så lång och man vänjer sig vid lite längre spön. Skönt spö för beten upp till 100-110g och det är även trevligt till mindre fisk.
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
        Det spöt använder jag just nu till jerkbait. Jag är inte heller så lång och man vänjer sig vid lite längre spön. Skönt spö för beten upp till 100-110g och det är även trevligt till mindre fisk.
        Yes det gör jag med, det fungerar även ypperligt till jiggfiske med lite större jiggar. Ska köra tailar och wobblers plockar jag fram top-n-tail 3oz som lämpar sig bättre till det.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Funderar mer o mer på detta spö http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=6784
          Men vad e max kastvikt på de spöt och hur långt är handtaget från triggern?

Kommentera

Ursprungligen postat av vigge Visa inlägg
            Funderar mer o mer på detta spö http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=6784

Det undrar jag med!
            Även fast jag inte är något jättefan av St Croix så överväger jag att ge det en chans då det är dags för nytt Jerk-spö.

Småkapar ett hörn av tråden om det är ok?
            Behöver ett jerkspö för beten 40-90g. Inte över 7'.
            Vilket St Croix skulle lämpa sig för detta fiske? Så många att välja på så man blir snurrig.

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
              Det undrar jag med!
              Även fast jag inte är något jättefan av St Croix så överväger jag att ge det en chans då det är dags för nytt Jerk-spö.

Småkapar ett hörn av tråden om det är ok?

Behöver ett jerkspö för beten 40-90g. Inte över 7'.
              Vilket St Croix skulle lämpa sig för detta fiske? Så många att välja på så man blir snurrig.

Helt ok! Har också stora problem med vilket spö man ska köpa? Kastar små 50g men även drag en bit över 100

Kommentera

Ursprungligen postat av vigge Visa inlägg
                Nu har inte jag fiskat med just detta spö men ett annat st croix spö i premier serien som också är klassat till 3oz och det spöt kan man kasta lätt upp emot 120g.
                http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ni kan kasta 200g med 3 oz spöna. Problemet är att 3oz spöet svampar för mkt i hemtagningen och krokningen på riktigt stora fiskar om betet är större.

Kommentera

Men för mig som fiskar buster jerk och caesar lures runt 80g som största beten skulöe ett 3oz gå kanon?

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
                      Men för mig som fiskar buster jerk och caesar lures runt 80g som största beten skulöe ett 3oz gå kanon?
                      3 oz är ett superfint spö, tror det skulle passa utmärkt. Personligen föredrar jag lite styvare spön för jag tycker det är lättare att få bra gång på lite tyngre beten, eller beten med tails då. Båda spöna är superfina så du kommer bli nöjd vad du än väljer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 255 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13