Måste ha ny jerkpinne! Olyckan har varit framme - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måste ha ny jerkpinne! Olyckan har varit framme

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måste ha ny jerkpinne! Olyckan har varit framme

Jag lyckades knäcka mitt Daiwa Powermesh-X 6oz på fyra delar här om dagen när jag fightades mot en dryg 4kgs gädda så nu är behovet utav en ny pinne stort!

Jag har blivit lite bortskämd med det spöt så jag vill inte ha något 1000 krs junk utan jag vill ha ett spö utav lite högre kvalitet.

Edge 3776 Jerkbait eller eventuellt något St Croix Legend Tournament har jag funderat på. St Croix har jag dock hört ska vara extremt styva spön och det är lite avskräckande för mig. Jag kastar ingenting tyngre än 110-120 gram med min jerkpinne.
    Om någon utav er har någon erfarenhet med något utav de spöna jag har nämnt eller några andra sköna pinnar så släng gärna en kommentar eller två och ge mig något fint tips!

Tack
    /Johan

St Croix är riktigt fina men jag skulle aldrig vilja ha det som jerk pinne för att dom är så stumma.
    Hade ett St Croix innan jag bytte till bft root 6,9 ångrar mig inte en sekund.
    Edgde har jag sett på jaktia i lagan för halva priset

Kommentera

det är verkligen ett top of the line spö.
      sjukligt bra balanserat
      en riktig kastkanon.
      som gjort för bete mellan 90-130 gram.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        St Croix är riktigt fina men jag skulle aldrig vilja ha det som jerk pinne för att dom är så stumma.
        Hade ett St Croix innan jag bytte till bft root 6,9 ångrar mig inte en sekund.
        Edgde har jag sett på jaktia i lagan för halva priset
        köper man ett 8oz spö o fiska med en slider 12 blir det klart stumt.
        men köper man ett spö som matchar betesvikterna är det fruktansvärt bra spö,
        sen är Legend serien löjligt bra. har själv 7,6an "The Jerk" men bete under 100 gram gör sig inte på ett 8 oz spö.

Kommentera

St.Croix Legend Downsizer 7,3fot -2,5oz säger jag bara. Använder själv för jerkfiske med beten upp till 120g.
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Downsizern har varit ett hett alternativ. Jag är lite rädd för längden dock, jag är bara 175 cm lång

Kommentera

Jag är lika lång som du. Man vänjer sig vid längden. Det är väldigt skönt med längre spö vid drill av fisk.

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag har ett 7,4' spö. Det funkar bra så länge man inte behöver stå på durken i båten. Annars e de på gränsen att man vispar i vattnet.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Man får ändra sin jerkteknik lite. Köra mer snett åt sidan istället för rakt ner.

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av jlarss Visa inlägg
                    Jag lyckades knäcka mitt Daiwa Powermesh-X 6oz på fyra delar här om dagen när jag fightades mot en dryg 4kgs gädda så nu är behovet utav en ny pinne stort!

Jag har blivit lite bortskämd med det spöt så jag vill inte ha något 1000 krs junk utan jag vill ha ett spö utav lite högre kvalitet.

Edge 3776 Jerkbait eller eventuellt något St Croix Legend Tournament har jag funderat på. St Croix har jag dock hört ska vara extremt styva spön och det är lite avskräckande för mig. Jag kastar ingenting tyngre än 110-120 gram med min jerkpinne.
                    Om någon utav er har någon erfarenhet med något utav de spöna jag har nämnt eller några andra sköna pinnar så släng gärna en kommentar eller två och ge mig något fint tips!

Tack
                    /Johan
                    Hej Johan Larsson;

Här har du jerkbaitsöt du söker http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm ...

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 735 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist