Hej! precis reggat konto här och har en fråga.
Det är så att nu i sommar köpte jag ett jacksheldon jerkset ett 6.6fot copperjerkspö -80gram lite för mjukt men annars väldigt skön aktion. rullen är en spinnrulle lågprofil som jag nu har en jack sheldon flätlina på "kass suger vatten är helt pissur om handen när jag fiskar"
införskaffade sedan ett berkley phaxer 2 8` spö för vanliga spinnfisket.
ska byta lina till fireline tracer braid.
men nu till rullen...
Någon som prövat denna? hur tycker ni en billig vs en dyr rulle funkar det första året?
ska jag byta upp mig men vad skulle jag isf satsa på? gillar lågprofilare!. har vevat i butik med abu ORRA och den va väl mer glapp i vevparti än min "billiga" jack sheldon
Ska jag kanske behålla min jack sheldon tills den rasar eller är det någon skillnad att fiska med shimano, abu, daiwa mm mot noname rullar?
priset på rullen va 1600kr ner satt till 800
spöt 1200 nersatt till 600
men gav 990 för båda.
tackar för svar!
//Fenan
Det är så att nu i sommar köpte jag ett jacksheldon jerkset ett 6.6fot copperjerkspö -80gram lite för mjukt men annars väldigt skön aktion. rullen är en spinnrulle lågprofil som jag nu har en jack sheldon flätlina på "kass suger vatten är helt pissur om handen när jag fiskar"
införskaffade sedan ett berkley phaxer 2 8` spö för vanliga spinnfisket.
ska byta lina till fireline tracer braid.
men nu till rullen...
Någon som prövat denna? hur tycker ni en billig vs en dyr rulle funkar det första året?
ska jag byta upp mig men vad skulle jag isf satsa på? gillar lågprofilare!. har vevat i butik med abu ORRA och den va väl mer glapp i vevparti än min "billiga" jack sheldon
Ska jag kanske behålla min jack sheldon tills den rasar eller är det någon skillnad att fiska med shimano, abu, daiwa mm mot noname rullar?
priset på rullen va 1600kr ner satt till 800
spöt 1200 nersatt till 600
men gav 990 för båda.
tackar för svar!
//Fenan

Kommentera