St Croix Top-N-Tail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Croix Top-N-Tail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St Croix Top-N-Tail

Funderar på att skaffa ett nytt spö att kasta spinnare, gummi och lite annat, Vad tycker ni om detta spö? är det värt pengarna? Är det 2 delat?
    Mvh Johan
    Senast ändrad av Tyran; 2013-08-31, 09:05.

Värt pengarna? Definitivt! Tyvärr är det inte 2-delat. Ett pris man får betala för att få ett grymt spö.

Vad hade tänkt att kasta för vikter?
    Senast ändrad av grynning; 2013-08-31, 14:32.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Har inte fiskat med just Top-N-Tail, men har provat ett Legend Long Ranger som är 8,6 fot upp till 3oz. Om dessa spön liknar varandra så skulle jag säga att visst så är det ett fint spö, men om det är värt sitt pris kan bara du svara på. Jag tycker inte spöt är värt de pengarna som det kostar i butik men det beror även på vilka andra alternativ du har. Har själv varit sugen på ett St Croix men har nu hittat ett annat alternativ som kommer funka bra till mitt fiske. Om du fiskar mycket med spinnare finns även ett 7,9 fots Legend Lip Stick som säkert också funkar bra till spinnare och tyngre gummi. Det jag tycker du ska tänka på vilken spölängd som gör bästa jobbet till det fiske som du ska bedriva.
      Senast ändrad av harlequine; 2013-08-31, 14:29.

Kommentera

Tänkte kasta från 40-120 ungefär. Är alla st croix spinnspö odelade? typ lip stick o long ranger

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
          Tänkte kasta från 40-120 ungefär. Är alla st croix spinnspö odelade? typ lip stick o long ranger
          Ja det kommer att fungera. Och ja alla spön i legend tornament serien är odelade.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
            Om du vill ha två delat så kika på premier 7 fot 3oz. Riktigt trevligt spö och passar betesvikterna bra..

Kommentera

Jag har ett lip stick och kan lova dig att man skiter fullständigt i att det är 1-delat när man väl provkastat det. Jag vågar påstå att lip stick är ett väldigt mångsidigt spö. Funkar att Jerka med och perfekt att kasta gummi med !

Kommentera

Får väl skaffa en större bil så man får plats med spöt då. Ni verkar ju otroligt nöjda med spöna från den serien!

Kommentera

Har också gått & blivit ganska sugen på ett St Croix. Men är för feg för att beställa, så jag väntar nog tills jag har vägarna förbi Örebro eller Stockholm. Lånar tråden lite för att ställa en fråga, nån som har bra koll på skillnaden mellan Top n Tail & Long Ranger. (Förutom 0,6 fots längd då...)

Kommentera

Vågar nästan säga att hädanefter fiskar jag bara med St Croix efter att ha ägt ett lip stick i ett år nu. Legend serien är som gjord för mig.
                    Skitfiske då!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S