Berkley Blade Dancer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Blade Dancer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley Blade Dancer

Råkade snubbla in i fiskeaffären igår och fick syn på dem så kallade Berkley Blade Dancer. En jigg med en sked på, som en kombination av en vobbler och jigg kan man säga. Någon som testat dem och vad tycker ni? Verkar som ganska intressanta beten måste jag säga. Ni som inte vet vilka beten jag menar kan gå in på den här länken ----> http://www.carnassiers.com/sommaire/...de-dancer.html
    Har som rekord gädda på 7kg hittills. Nu i sommar ska jag ändra rekordet till 10kg.

Tjenare tror jag vet vad för jigg/wobler du snackar om... och jag tycker dom går skit fint i vattnet... och skulle inte fövåna mig om dom leverar bra me fiske heller..

Kommentera

Jag fick en sån när jag fylde år. har inte hunnit prova den så mycket men den har en fin gång i vattnet. Ser ut som en wobbler ungefär. Kan nog bli lite abborrar å den iaf..

Kommentera

De visade den i bassängen på fiskemässan. Den gick ju jättefint i vattnet, men någonting får mig ändå att vara lite skeptisk. Det är lite Flying Lure över det draget...

Kommentera

Provat på Asp och den var riktigt bra! Har även fått Gös och Abborre på den. Jag har bara använt den som ytbete eller strax under ytan, så dess jiggegenskaper kan jag inte uttala mig om ännu.

Kommentera

Bra idé om man vill ha ett jiggbete med yvig gång . .
            Personligen tycker jag att det är lite för grovt gods i kroken.

Dagens helgerån: Berkley Blade Dancer med jiggkroppen utbytt till en Relax kopyto 3" i färgen Röd/vit (för att påminna om Polackernas dominans gällande gösfiske med jigg . .)

Kommentera

Låter bra!

Ursprungligen postat av jögge
              Provat på Asp och den var riktigt bra! Har även fått Gös och Abborre på den. Jag har bara använt den som ytbete eller strax under ytan, så dess jiggegenskaper kan jag inte uttala mig om ännu.
              Låter som ett drag som ska ut ur boxen för att prövas.

Kommentera

jag köpte oxå ett par för att testa .Dom är otroligt svår att få ner även fast man vevar i ultrapid så drar den upp mot ytan .Skeden styr upp dom , den skulle vara riktad neråt i stället för uppåt.Så nästa gång dom åker fram så ska jag testa med ett vanligt jigg huvud .Så länge inte abborren går ytligare ..
                No Pain No Gain

Kommentera

Ursprungligen postat av Dman
                  jag köpte oxå ett par för att testa .Dom är otroligt svår att få ner även fast man vevar i ultrapid så drar den upp mot ytan .Skeden styr upp dom , den skulle vara riktad neråt i stället för uppåt.Så nästa gång dom åker fram så ska jag testa med ett vanligt jigg huvud .Så länge inte abborren går ytligare ..
                  Det är ju det som är de fina i kråksången att dom dansar sakta neråt och alltså fiskar länge på samma yta! Sedan kommer dom upp högt på ett litet drag för att åter göra en långsam ner färd. Funkar fint på lite grundare vatten.

Kommentera

Blade dancer

har funkat bra för mig... men.. å andra sidan.. om man får fisk på första kastet med ett nytt bete blir man nog lite partisk

Trusted_Banker
                    "Glaze my nipple and call me Rose"

- Black Adder

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar