Bra jigg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra jigg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mjo men nu frågadu han ju inte om billigaste gädd jiggarna utan om bra jigg.
    Då gav jag mina rekomendationer.
    Då jag i princip bara kör med söderjiggen, mcrubber och annat custom gummi till mitt gädfiske så är ju dessa vad jag baserar mina rekomendationer på.
    Vi vet ju inte alls vad christofer har för budget eller resonemang när det gäller beten.
    Så alla tips är förmodligen av lika värde.

Sen om i din värld 100 spänn e mycket för lite gummi så jaha, synd.

Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
    Tjääna
    Relax 6" , utan tvekan mest jigg för pengarna, fiskar hur bra som helst. Dessutom endast 10 kr styck på proguideshop, ribatex har relativt bra pris på dom också. Varför betala 100kr för en bit gummi?? Helt otänkbart i min värld.
    Bb

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
      Mjo men nu frågadu han ju inte om billigaste gädd jiggarna utan om bra jigg.
      Då gav jag mina rekomendationer.
      Då jag i princip bara kör med söderjiggen, mcrubber och annat custom gummi till mitt gädfiske så är ju dessa vad jag baserar mina rekomendationer på.
      Vi vet ju inte alls vad christofer har för budget eller resonemang när det gäller beten.
      Så alla tips är förmodligen av lika värde.

Sen om i din värld 100 spänn e mycket för lite gummi så jaha, synd.
      Tjääna.
      Jag tipsade om BRA jiggar som dessutom råkar vara billiga. Jag har inte haft för avsikt att på något sätt såga dina rekommendationer, utan precis som du säger tipsa om vad jag tycker och tänker och använder för jiggar.
      m v h
      Bb
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Kan någon berätta vad som gör söderjiggen så bra? Är det gummit, simaktionen?
        Bara av att titta på bilder ser man ingen stor skillnad mot tidigare shadjiggar.

Ja 100:-för gummi är mkt pengar när man jämför med vad shadjiggar kostade förrut. Jag blev faktiskt lite chockad över priset när väl jiggen släpptes.

Storm Wildeye seeker är ett grymt gäddbete men tyvärr inte så "trendigt".

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
          Kan någon berätta vad som gör söderjiggen så bra? Är det gummit, simaktionen?
          Bara av att titta på bilder ser man ingen stor skillnad mot tidigare shadjiggar.

Ja 100:-för gummi är mkt pengar när man jämför med vad shadjiggar kostade förrut. Jag blev faktiskt lite chockad över priset när väl jiggen släpptes.

Storm Wildeye seeker är ett grymt gäddbete men tyvärr inte så "trendigt".

Söderjiggen är enormt genomtänkt, har stötts å blötts ideer kan jag tänka mig, den är helt enkelt otroligt genomtänkt, sen att ta fram alu form till den går på mååååånga sköna tusenlappar, sen har du ett väldigt bra gummi som kan hålla till många gäddor om du har tur och lite Mend it så ska man räkna arbetstimmar etc etc så är det nog inte jätte mycket i plus än!
          Däremot så vill jag inte dissa billigare jiggar hellre men vet vilket jobb det ligger bakom att göra egna formar etc!

Kommentera

Söderjiggen går sönder när man tittar på den...

Kommentera

Orka Jigg som Ribatex säljer , riktigt bra jiggar som håller bra & har ett mkt bra pris .
              Har mit PB på gädda på 14cm orka jigg .

Kommentera

Jag kör en hel del gummi/jigg fiske. alla form av gummifiske är slitage fiske. gummit går sönder och håller mycket kortare än vad tex ett jerkbete gör. Jag har flera söderjiggar kan tycka att de håller marginalt bättre vid gädda än vad 6" relax gör. Då man som tidigare sagt får 11 relaxer för ett södersbete. Så tycker jag att det är ett ovärtbete ur bruksperspektiv. Sen är det alltid roligt med variation

Andra beten jag kör är real eal 30 cm. där känns priserna som en någorlunda medelväg för att få 30cm bete.

Kommentera

jäklar nu blir det ännu en jiggbeställning.. ProGuideshop.. fick ju precis hem från ribatex idag.. =/

Kommentera

Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
                    jäklar nu blir det ännu en jiggbeställning.. ProGuideshop.. fick ju precis hem från ribatex idag.. =/
                    ....det kostar att ligga på topp...

/S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      ....det kostar att ligga på topp...

/S
                      jaa.. fast inte så mycket..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04