Okuma Trio 40s FD - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okuma Trio 40s FD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Okuma Trio 40s FD

    Hej alla.
    Behöver lite hjälp med rullval.
    Tänkte köpa ett nytt kit för havsöringfiske.
    Spö lutar åt ett 10' 10-40g. Men rulle e grymt svårt. Skulle en okuma trio 40s fd funka till detta eller den är för stor ??
    Tips på andra rullar mottages gärna med. Pris runt 800 kr.

  • #2
    Den fungerar säkert hur bra som helst, jag kan inte 100% dom olika benämningarna på den orange och den svarta varianten men jag hade valt den orange, den har HS så man slipper veva fort när det är grunt eller skitigt i vattnet.

    Kommentera


    • #3
      Det är den orangea varianten.
      Någon som har erfarenhet av rullen i sig som har något att säga om den ?

      Kommentera


      • #4
        Gissar att en 40 rulle kommer kännas stor, det viktigast är ju egentligen att man får bra balans på grejerna, det bästa är väll om du kan gå och känna på grejerna i någon butik.

        Hade en Trio 30 FD. Hygglig rulle mjuk gång, bra broms, och inga problem med linuppläggningen, men jag upplevde den som tung och bytte ut den mot en Okuma RTX-25 som väger avsevärt mindre, nu körde jag den till lite lättare fiske 5-25g (8 fots spö) och då var nog storleken lite stor med. Men en Trio 30 väger nästan 100g mer än en RTX i samma storlek, och det är mycket om den ena rullen väger 200g och den andra 300g.

        En RTX går nog att få för ungefär samma pengar, nu kändes nog Trion lite rejälare, mer plåt, och kanske lite mjukare, men det är svårt att bedöma vilken som kommer leva längre.

        Kommentera


        • #5
          Gissar att en 40 rulle kommer kännas stor,
          Ett bra Hö spö bör väl va 10-11 fot.

          Kommentera


          • #6
            Spöt som jag har tänkt ligger på 10 fot.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Andreas Persson Visa inlägg
              Spöt som jag har tänkt ligger på 10 fot.
              Då skulle jag säga att 30 är lagom storlek.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              275 066 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
              13 svar
              2 925 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
              39 svar
              3 282 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              1 008 svar
              153 737 visningar
              18 gillar
              Senaste inlägg Test005
              av Test005
               
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 055 svar
              203 321 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Bilbo
              av Bilbo
               
              Arbetar...
              X