Tail/gummibeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tail/gummibeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tail/gummibeten

Tjena!
    Har två olika frågor, för det första funderar jag på om man måste ha en så kallad swimbait screw till stora shadjiggar eller om det går lika bra med en stor enkelkrok som du fäster beteslås och stingers i om du vill ha en shallow variant, kanske något annat tips?

Min andra fråga är hur man bäst riggar en svartzonker big tail på mcmio eller svartzonker tail?

1: jag kör skalle och en stinger till mina 23cm även till mina söderjiggen så kör jag bar en stinger.

2: de där har jag sätt någon bra youtube film där SZ går igenom. Tyvärr kan jag inte länken men någon annan kanske e bättre på söka eller har den i färskt minne

Kommentera

Antar att du menar denna filmen: http://www.youtube.com/watch?v=8GB9MoikwcE

Kommentera

Jag kör med en 20 grams skalle just nu men vill kunna fiska jiggen på ca en meters djup.

Kommentera

jag tycker det är svårt å få till gången med en swimbait screw. lätt att shaden kantrar.

kom på en annan sak för ett tag sedan för extra shallow shadar och det var den där feta offset kroken som medföljer ett paket 25cm fin-s jiggar. funka perfa.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
            jag tycker det är svårt å få till gången med en swimbait screw. lätt att shaden kantrar.

kom på en annan sak för ett tag sedan för extra shallow shadar och det var den där feta offset kroken som medföljer ett paket 25cm fin-s jiggar. funka perfa.
            Dom behöver lite vikt i buken, några gram räcker. Kolla på hur man riggar med offset krok. Enklast är nog att trycka i en eller två träskruvar i buken. Eller använda en offsetkrok med tillhörande vikter.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 778 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist