Skeletor pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skeletor pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skeletor pro

Är det någon som använder de nya Skeletor pro spöna? Jag hör aldrig någon prata om dom... har själv två och är toknöjd med klingan. Jag tyckte rullfästet till spinnspöt var lite trögt men det verkade ordna upp sig med silikonspray.

Jag funderar just nu på ett Dropshot och ett Vertikal i samma serie. Någon som testat dem?
    Bloggen | Portfolio

Har också två som jag är helnöjd med, ett spinn och ett vertikal. Har hört många klaga på rullfästena men jag har inte haft något problem. Vertikalspöet har inte fått bekänna färg riktigt då det mest blivit massa smågös och några gäddor, men det känns skönt. Blir nog något spö till i samma serie för mig så småningom.
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Jag har vertikalspöt som är 5'6" >35 gram. Det är inte så väldans känsligt som en del andra spön jag har testat. Man känner helt enkelt inte riktigt lika mycket vad som händer med jiggen nere på botten. Men det är å andra sidan lite kraftigare än de känsligare spön jag testat. Och spöt funkar alldeles utmärkt med en lite större fisk på kroken, var riktigt kul att drilla en sjukilos-gädda på iaf.

Kommentera

Hur är rullfästet på Vertikalspöt? Haspel och Spinn har ju olika fästen, och vertikalspöt verkar ha en tredje typ som bygger på Spinnspöna men där fästets skruv sitter ihop med korkhandtaget framtill?

Kul med feedback i alla fall, jag är riktigt sugen på Dropshot- och Vertikalspöt. Vilka vertikalspön har du att jämföra med träben? Jag tar gärna ett spö som inte är för känsligt, så det låter bra.
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
          Jag tyckte rullfästet till spinnspöt var lite trögt men det verkade ordna upp sig med silikonspray.
          Silikonspray? Jag har problem med rullfästen som inte riktigt greppar kring rullen på några gamla spön (ett BFT och ett Berkley)... Kan man fixa till det med silikonspray?

Kommentera

Silikonspray används för att ge en glatt yta på bl.a. plast. I mitt fall var det för att skruven till rullfästet skulle gå lättare.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
              Silikonspray används för att ge en glatt yta på bl.a. plast. I mitt fall var det för att skruven till rullfästet skulle gå lättare.
              Aha... då hjälper det ju inte direkt vid rullfäfsten som helt enkelt inte greppar ordentligt om rullen. Ursäkta OT.

Kommentera

Jag har ett 8fot 4-24g som jag har fiskat mycket abborre med och så har ett verticalspö. Båda är trevliga spön.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Det råkade bli ett Veritas och ett Yasei dropshot istället =) fick ett schysst pris i lokala butiken.
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 867 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S