C3, rocket eller eon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C3, rocket eller eon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• C3, rocket eller eon

Vad tror ni?.. skall bla. användas till jerk.. alla rullarna är av 6000-modell

c3:an får jag lös för 800kr, eonen och raketen för ca 1000kr var.. är c3:an så bra som alla säger?.. jag tror att rocketen inte kommer passa till jerk då den har en skruv mitt på vänstergaveln som hamnar mitt i näven. Eller tror ni det går bra? rocketen känns helt klart rejälast
    Fish On!

Ursprungligen postat av Ixu
    Vad tror ni?.. skall bla. användas till jerk.. alla rullarna är av 6000-modell

c3:an får jag lös för 800kr, eonen och raketen för ca 1000kr var.. är c3:an så bra som alla säger?.. jag tror att rocketen inte kommer passa till jerk då den har en skruv mitt på vänstergaveln som hamnar mitt i näven. Eller tror ni det går bra? rocketen känns helt klart rejälast
    Vore det 5000-modell du skulle ha så vore det en smaksak. Men EON har linspridare som inte följer spolen vid utkast, det är inget vidare på breda rullar. Vilken av de andra du väljer spelar nog mindre roll, men jag tycker att bromsratten borde vara obekväm på Rocketen så jag skulle isåfall ta C3:an. Men varför 6000? Drygt 110 meter 0,36 PP som 5000-rullarna tar borde väl räcka? Väljer man 5000 så är EONen plötsligt ett bra alternativ, så finns ju förstås JB, visserligen dyrare men den håller ju garanterat.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
      Vore det 5000-modell du skulle ha så vore det en smaksak. Men EON har linspridare som inte följer spolen vid utkast, det är inget vidare på breda rullar. Vilken av de andra du väljer spelar nog mindre roll, men jag tycker att bromsratten borde vara obekväm på Rocketen så jag skulle isåfall ta C3:an. Men varför 6000? Drygt 110 meter 0,36 PP som 5000-rullarna tar borde väl räcka? Väljer man 5000 så är EONen plötsligt ett bra alternativ, så finns ju förstås JB, visserligen dyrare men den håller ju garanterat.
      Han fiskar, som du kanske förstår höger, och då rycker JB *poff*

Håller med, varför en 6000 ?
      sigpic

Kommentera

det är rea och de är de enda rullar han har inne.. så enkelt är det.. det lutar åt en eon iaf.. tror det är mest rulle för pengarna.. kommer ju mestadels att användas till jerk.. och den låga profilen är ett klart +.. hade som ni säger velat haft en eon 5600 eller någon av de andra i 5000-storlek.. Ni vet ingen som har en eon 5600 att sälja ?

fast rocketen vänjer man sig nog med.. tror det är en vanesak. Har ju sett folk jerka med dom.. fick helt klart det bästa intrycket från raketen.. sen att den är blå skadar inte heller.. mycket snygg färg för övrigt.. man är lite kluven.. äh.. tror jag kör klassiskt och går på en rocket.. skulle det kännas helt förjävligt att jerka med den så får jag väl köra med min d5:a
        Senast ändrad av Henk; 2005-06-07, 15:29.
        Fish On!

Kommentera

Har iofs rätt begränsad erfarenhet från spinnrullar, men har i alla fall en eon(5601) och C3(4601). Skulle helt klart rekomendera C3:an. Jag upplever eon mycket mindre tolerat mot små beten och motvind. C3:an är hur säker som helst, bara att tuta o köra. Rocket har jag inte fiskat med.

Kommentera

det blir en rocket iaf.. med största sannolikhet
            Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
              det är rea och de är de enda rullar han har inne.. så enkelt är det.. det lutar åt en eon iaf.. tror det är mest rulle för pengarna.. kommer ju mestadels att användas till jerk.. och den låga profilen är ett klart +.. hade som ni säger velat haft en eon 5600 eller någon av de andra i 5000-storlek.. Ni vet ingen som har en eon 5600 att sälja ?

fast rocketen vänjer man sig nog med.. tror det är en vanesak. Har ju sett folk jerka med dom.. fick helt klart det bästa intrycket från raketen.. sen att den är blå skadar inte heller.. mycket snygg färg för övrigt.. man är lite kluven.. äh.. tror jag kör klassiskt och går på en rocket.. skulle det kännas helt förjävligt att jerka med den så får jag väl köra med min d5:a
              ca carlsson i sthlm har eon 5600..

Kommentera

en affär?.. har lite långt dit ska jag ju medge isf..
                Fish On!

Kommentera

c3 -helt klart!

Tja har jerkat i snart 1 ½ år med min c3 .... och jag är en sådan som är ute nästan varje dag och jag har klarat mig utan några som helst problem... det är en riktigt slitvarg som bara går och går .....
                  du har inga problem att gå ner till pigletten och absoult inga problem med att kasta stora beten heller ...tycker helt klart att du ska köra på en c3:a .....själv funderar jag på att införskaffa en till ....
                  www.rixman.se
                  http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
                  http://www.miekofishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman
                    Tja har jerkat i snart 1 ½ år med min c3 .... och jag är en sådan som är ute nästan varje dag och jag har klarat mig utan några som helst problem... det är en riktigt slitvarg som bara går och går .....
                    du har inga problem att gå ner till pigletten och absoult inga problem med att kasta stora beten heller ...tycker helt klart att du ska köra på en c3:a .....själv funderar jag på att införskaffa en till ....

har hittat något mycket bättre.. en ambassadeur 5000c 70-80tal helt orginalskick (svart) som aldrig varit fiskad.. för 450kr..

tror jag köper den istället.. den väl värd över 1000kr alla gånger.. helt otroligt snygg rulle
                    Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 863 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S