Savage Gear Roadrunner XLNT Trigger: Åsikt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage Gear Roadrunner XLNT Trigger: Åsikt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage Gear Roadrunner XLNT Trigger: Åsikt?

Hej!

Det är som så att jag är nyfiken på Savage Gear Roadrunner XLNT Trigger.
    Det jag undrar är hur väl den angivna betesvikten stämmer, vad det är för action i spöt och om folk överlag är nöjda med spöt eller kanske till och med vill rekommendera något annat.

Tanken är att kombinera spöt med en calcutta 301d och använda dem för lätt jerk/ytbeten, jigga torsk och sej på grunt vatten i norge och allehanda andra dumheter världen över.

Jag är väldigt tacksam för all info då jag ej har tillgång till att klämma på grejerna själv och då det finns sparsamt med info om spöt i fråga.

Med vänliga hälsningar Jocke

Tycker det funkar fint upp till 50-60gr. Till jerk och ytbeten tycker jag inte att det passar, bäst till vanligt spinnfiske enligt mig. Annars är spöt litet och smidigt att ha med sig.

Kommentera

Tack så hemskt mycket för ditt svar Pegu .
      Ska med tanke på vad du sagt kika lite på de alternativ som finns.

Kommentera

Någon som vet vad som skiljer sig med det spöt trådstartaren undrar över och denna förutom det synliga?

4 delat VS 5 delat
        Kork VS EVA handtag
        Mer?

Kommentera

Man kan hitta det 5 delade spöet på vissa sälj sidor på nätet men lika lite info som på sportfiskeprylars hemsida det finns heller inte med i årets SG katalog.

Står på sportfiskeprylars hemsida på det 5 delade att det ska komma 2 st nya spön.
          Kanske dom kommer ut nästa år först?

Generellt borde det ju bli kortare transport längd när det är 5 delat iaf.

Hur låga vikter har ni kört med det 4 delade?

Mvh Ronny

Kommentera

Mailat Söders sportfiske för att se om de har nå nyttig info att dela med sig.

Kommentera

Jag har det fyrdelade xlnt spinn -70g. Fungerar mycket bra till normalt spinnfiske. Mitt gick dock av när jag landade en 5 kg gädda, men fick ett nytt av söders.

Det femdelade är en äldre modell som slutade tillverkas för några år sen.
              Använd inte tyngre beten än 70g, se till att spödelarna sitter ihop ordentligt och var försiktig när stora fiskar skall landas.

Kommentera

Det var synd, ser snyggare ut i svart

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                  Det var synd, ser snyggare ut i svart
                  Håller med, det svarta var mycket stiligare.

Detta med att fler delade resespön är sämre eller kan gå sönder om man får större fisk är inget jag tror på.
                  För hade ett 4delad resespö som jag fiskade med en hel säsong, drog min PB på Asp med denna och då snackar vi en Asp på ca. 5,8kg. Ni som fått Asp vet vilken kämpe det är, inget som går att jämföra med en gädda. Den rusar och ger en fight som heter duga. Denna asp + massa andra gäddor och gösar har jag dragit och grejerna har inte varit i närheten att brista.

Detta spö köpte en polare av mig, han har fiskat med den hela sommaren och fångat en del mindre abborrar och gäddor med. Vi var ute och fiskade då han fick hugg och vid mothugg drog han så pass att spöt gick av på 2 ställen. Med bromsen ställd en aning för hård och för våldsam mothugg kan få de flesta spöt att gå av. Så som Team Isotopes säger trycker man in delarna ordenkligt och sedan vet hur en broms ska ställas osv. är inte dessa spön mer benägna att gå sönder än andra. Sedan kan det alltid finnas måndags ex. och det är nåt som kan dyka upp bland de flesta serietillverkade spön.

Kommentera

Var ungefär går gränsen på lättaste betesvikter ni kastar med spöt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 609 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13