Hur riggar Ni ShadZilla Jr ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur riggar Ni ShadZilla Jr ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur riggar Ni ShadZilla Jr ?

Hej !

Köpte nyligen på mig ett gäng Water Wolf Jiggar av modellen Shadzilla Jr. Wedless.

Efter att ha läst lite om jiggen så blir jag tveksam till hur man riggar den. Den är ju ihålig, vilket man känner och det följer med en Owner Beast krok sådan här:
    Click image for larger version

Name:	Owner beast.jpg
Views:	1
Size:	3,8 KB
ID:	1825087

Är denna krok ett måste ?

Går det bra att köra med vanlig jiggskalle/blykula som på andra jiggar ?

I sådant fall trär ni den som vanligt (jiggskallen) genom håligheten eller krävs det något knep ?

Vilken skillnad i gång gör dom olika krokarna på shadzilla:n ?

Ska förhoppningsvis lura några 2 kilos i veckan och behöver råd.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Verkligen ingen som har erfarenhet av denna jigg ?

Ska ut i morgon och fiska lite grunt runt 10 m och tänkte prova denna jigg, medföljande krok känns för lätt vill nog ha minst 25.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av MFEGFT
      Medföljande ownerkrok funkar utmärkt ner till 3-4m. Djupare än så, då har jag kört med vanliga jiggskallar i 10/0 eller 12/0 storlek med vikt från 20g.
      Skillnaden jag märkt i gången är att med vanlig jiggskalle så får betet mer "bellyflash" då tyngpunkten hamnar i nosen.
      Med Owner beast eller andra srew-in krokar så stabiliserar dessa betes kroppsvriding då tyngdpunkten hamnar under betet istället.

Oavsett vilket du väljer så säkra gärna krok med en droppe superlim. Med Ihåliga mjukbeten upplever jag en ökad risk att skruven/jiggskallen dras ur kroppen vid snabba/hårda mothugg.
      Tusen tack ! Borde kanske ha kunnat gissa mig till det du säger men ibland blir man osäker, skönt att få det bekräftat.

Ska bli spännande att se om denna ihålighet tillför något till gäddfisket, detta bete kanske ställer andra krav på hur man tar hem det ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 118 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13