Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu har jag bytt ut mitt suncaster light mot ett savagear finezze 6'8" långt o kastvikt 4-18g. Spöt känns trevligt o ger mycke bättre kastlängder med lätta beten jämfört med mitt suncaster light,plus att jag känner minsta lilla pill på betet.

Hedgehog bfs lager till min scorpion är på väg,ligger i stockholm för tillfället. Nu sitter jag o grubblar på om jag ska köpa en lättare spole oxå. Finns ju på hedgehogs sida o den ska tydligen funka ner till 2-3g. Eller finns kanske någon som har en beg spole till en scorpion 1000xt liggande? .
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Själv lite sugen på en scorpion xt 1001. Så segt att kasta med haspel efter att man helt förälskat sig i att kasta med gäddpåken.

Är scorpion en värd rulle att börja kasta lite lättare beten med, mellan 5-20g? Min budget för rullen är max 2000. Även kollat lite på chronarch 50e.

Sen ska man hitta ett bra spö också..

Kommentera

• Jag tycker rullen e värd varenda krona iaf. O den vikter 5-20g bör inte va några problem med den original. Kolla på dragon spöna som proguideshop säljer ut. Annars tycker jag mitt savagear finezze är riktigt trevligt. Fast ibland önska ja de va delbart :p

Kommentera

• Jag har en chronarch 51E7.
          Kastar beten runt 5g utan problem.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jinxus Visa inlägg
            Själv lite sugen på en scorpion xt 1001. Så segt att kasta med haspel efter att man helt förälskat sig i att kasta med gäddpåken.

Är scorpion en värd rulle att börja kasta lite lättare beten med, mellan 5-20g? Min budget för rullen är max 2000. Även kollat lite på chronarch 50e.

Sen ska man hitta ett bra spö också..
            Chronarch 51e o Scorpion XT1001 är i princip samma rulle....den senare framtagen för den japanska marknaden och den förra USA/Europa... (Gäller även Curado 51 e)

Så välj den du tycker är snyggast....eller billigast..

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Blev en scorpion från japantackle och ett Team Dragon cast pro selection 8' 7-21g. Velade länge på om jag skulle ta ett 3-14g men insåg att de flesta beten jag har ligger iaf på 5g+ och jag tror säkert man kan få ok kast på några gram under den undre gränsen på spöts rekommendation. Tack för tipsen iaf, nu väntar jag bara på att rullen ska komma hem.

Blir nog att köra 0,12 flätad kinalina i början iaf för det lär bli ett och annat kråkbo för det är nog bra mycket svårare än vad det är att kasta busters med min lexa 300 :p

Kommentera

• Ska du kasta lättare beten ska du ha max 1 bromsvikt aktiverad. Annars blir kastlängden en besvikflse. Ja har försökt utan vikter,men de vill sig inte alls då :p.

Kommentera

• Favorittråden har vart död ett tag nu :-(. Någon som uppdaterat sitt stall på senaste, testat nåt nytt, sett någon bra film gällande ämnet?

Sitter själv och försöker hitta en rulle under 2k som kastar ner till 4-5g utan problem rätt ur box, samt tilltalar en... Inte det lättaste tyvärr.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                    Favorittråden har vart död ett tag nu :-(. Någon som uppdaterat sitt stall på senaste, testat nåt nytt, sett någon bra film gällande ämnet?

Sitter själv och försöker hitta en rulle under 2k som kastar ner till 4-5g utan problem rätt ur box, samt tilltalar en... Inte det lättaste tyvärr.
                    Har du kollat på revo LT? Med rätt spö så kastat den dom vikterna rätt ur boxen, runt 1200kr exkl frakt på rakuten.
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                      Hm, intressant. Har du några förslag på rullar som tilltalar dig, förutom dom jag har redan koll på?

Här är två "BFS" rullar under 2K.
                      Click image for larger version

Name:	img61378867.jpg
Views:	1
Size:	132,5 KB
ID:	1775915 eller Click image for larger version

Name:	img64445842.jpg
Views:	1
Size:	34,3 KB
ID:	1775916

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2014-11-18, 13:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04