Turus Ukko!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Turus Ukko!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker det kan vara en ide att sluta diskutera andra beten och betesbyggare i denna tråden.

Jag har under lång tid sneglat på Turus Ukko och skulle mer än gärna testa dem vid gäddtrolling.
    Läser man lite äldre fisketidningar så omskrivs ofta Turus Ukko som en riktig gäddmagnet.
    Som sagt, skulle vara kul att testa

Kommentera

Vad jag vet (och det är inte vidare mycket i denna fråga) så tillverkas Turos Ukko i dagsläget i storlekarna 3 cm till 20 cm. Om jag har förstått rätt så är tillverkningen tillbak i Finland nu efter att ha varit utomlands (Kanada?) under ett antal år.

Tidigare tillverkades Turos Ukko även i storlekarna 30 cm och 40 cm. Dessa storlekar är väl de som gett Turos Ukko dess i vissa kretsar nästintill mytomspunna rykte. Dessutom tillverkades ännu större Turos Ukko, upp till hela 70 cm, men jag vet inte vilka de exakta längderna var. Har även tidigare tillverkats ledad version, dock vet jag inte i vilka längder.

Idag verkar det svårt (och framförallt dyrt) att få tag på Turos Ukko längre än 20 cm. Hittade dock faktiskt en svensk webbshop som hade 30 cm versionen för 299:- om jag minns rätt.

Kommentera

pga denna tråden så beställde jag faktiskt ett gäng turus idag. ska bli kul å testa.

kan va kul å köra lite annat än bomber16 å rapala super shad rap till trollingen..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        277 294 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13