W-lures handsnidade jerkbaits från Lettland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

W-lures handsnidade jerkbaits från Lettland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • W-lures handsnidade jerkbaits från Lettland

    Igår när jag gjorde min dagliga koll av ebay så stöp jag över 2 auktioner från Lettland med handgjorda jerkbaits från Lettland, försäljaren heter W-lures och har bortsett från sin butik på Ebay en facebooksida som heter Baltic Baits

    Jag vann idag auktioner på följande 2.

    Click image for larger version

Name:	jb1.JPG
Views:	1
Size:	163,6 KB
ID:	1826051Click image for larger version

Name:	jb2.JPG
Views:	1
Size:	170,8 KB
ID:	1826052

    Kostade 65:- och 77:-, frakten på 40:-

    Är det någon som sett de här betena förut och kanske till och med testat att fiska med dom? Jag tycker att de i alla fall på bilderna ser riktigt välgjorda ut och ser fram emot att se vad det är för kvalité. De kostar ju ca 20% av vad man vanligtvis får betala för handgjorda beten i Sverige men i värsta fall få de väl agera som prydnad

  • #2
    Ruskigt fina! Speciellt den andra
    [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

    Kommentera


    • #3
      Jag har köpt ett gäng, fin gång, enormt hantverk, levereras ofta med owner krok dessutom. Hade nog kostat 250kr styck i Sverige om byggaren hade varit något sånär känd. Jag har ett par stycken 12cms ofiskade över om någon vill testa och även någon 20cms.

      Kommentera


      • #4
        Har fått hem de 2 nu och är snuskigt nöjd, hur snygga som helst!

        Click image for larger version

Name:	jerk 1.jpg
Views:	1
Size:	46,3 KB
ID:	1771641Click image for larger version

Name:	jerk2.jpg
Views:	1
Size:	63,3 KB
ID:	1771642

        Vann även idag en till av hans auktioner för 95:-

        Click image for larger version

Name:	jerk3.JPG
Views:	1
Size:	113,0 KB
ID:	1771643

        Jag är så pass nöjd med betena att jag nu lagt en specialbeställning, 1 braxen, 1 gädda och 1 rödning, braxen i form som det första betet och gäddan och rödingen i form som den jag vann idag. Handsnidade på beställning för 160:-/styck inkl. frakt. Rekommenderas starkt =)

        Kommentera


        • #5
          Nöjd utan att ens ha testat betena? Eller har du hunnit provfiska?

          Utan att låta alltför dryg och bitter är väl min spontana reaktion på dessa kreationer... mjeeee...

          Kommentera


          • #6
            Coola!
            >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
              Nöjd utan att ens ha testat betena? Eller har du hunnit provfiska?

              Utan att låta alltför dryg och bitter är väl min spontana reaktion på dessa kreationer... mjeeee...
              Hehe, förvisso, men har en jacuzzi som jag tänkte testa betena i när tillfälle ges Inget konstigt om du inte gillar dom, smaken är som baken, jag tycker de är döläckra och andra tycker de är mjeee =)

              Kommentera


              • #8
                Skönt. Snart behöver ingen svensk någonsin göra annat än att räkna pengar. För balterna gör ju ändå allt hantverk för 25% av priset.

                Äh, nu ska jag inte vara gnällig (som vanligt). Men man ska veta att bra beten med fin finish tar tid att tillverka. Kanske inte riktigt 400kr lång tid, men alla gånger 300.

                Kommentera


                • #9
                  Jag själv tycker att priserna för handsnidade beten i Sverige är åt skogen för höga, de billigaste som finns på Naturkompaniet som har från flera leverantörer är en ful JW-lures tailbete, att köpa snarlika beten som de som kostar 3-400:- för 1/3 av summan ser jag inte som något dåligt.

                  Självklart tar det tid och tillverka beten, men om man ser på det från den här vinkeln, är 1 minut av Svartzonkers/wolfcreeks tid dyrare än Aleksey Wagners (lettens)? De flesta betesbyggare brukar som jag förstått det säga att de har betesbyggandet som en hobby de pysslar med på sin fritid och inget de blir rika på, men hur kan då Aleksey som har 100% nöjda kunder sett till sina 150 plus sålda beten senaste 12 månaderna? Visst att hans förbrukningsmaterial kanske är något billigare men jag tror knappast att de svenska betesbyggarnas förbrukningsmaterial rättfärdigar den stora prisskillnaden.

                  Hade kvalitén varit sämre så hade ju det reflekterats i dåliga omdömen, alltså får man här en produkt som bör hålla likvärdig kvalité till ett mycket förmånligare pris.

                  Jag menar inte på något sätt att klanka ner på de svenska betesbyggarna som är ruskigt skickliga och säkert gillar att tjäna pengar som alla andra, men jag anser inte att det ska ses som något fult att leta billigare alternativ.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tyckte de såg fina ut
                    Den långsmala modellen i snipa, mört och Åland skulle jag gärna vilja ha

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 402 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 583 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 301 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X