Tips gäddspinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips gäddspinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
    Kan annars rekomendera st.croix legened top-n-tail. Grymt spö för de betesvikter du nämner!
    Kan bara instämma , st croixt ihop med en lågprofilare funkar mkt fint ;o)

Kommentera

Kommer ut en del spännande spönyheter nu verkar det som. Vet inte vad det är för gäddspömodeller på gång från Westin, eller om det bara blir samma som funnits inom Edge till att börja med? Sedan kommer ju Shimano Yasei som både spinn- och haspelspön på 250 cm och specad kastvikt -120 gram till exempel, och så ska Sportfiskegiganten i Malmö enligt ryktet lansera en egen serie tillverkad i samarbete med Savagear...

Kommentera

Westin spöna är omdöpta Edge spön dock kommer det ett lite kraftigare spö -180gr som inte fanns förra året

Kommentera

Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
          Westin spöna är omdöpta Edge spön dock kommer det ett lite kraftigare spö -180gr som inte fanns förra året
          Låter ju onekligen lite småhett.

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
            Beror lite på vad du vill ha för aktion också..
            Jag vill nog egentligen ha ett spö med helaktion, uppfattar mitt edge som ganska toppigt och antar att det är samma klinga i spinnspöna. Nu har ju iof jag "det gamla" spöt så jag vet inte hur den nya klingan är. För vist skiljer det väl en del även på klingorna på dessa spön?
            Tittar nu på Westinspöna, men vad skiljer egentligen ett edge och ett westin dpc mer än någon hundring? Är det samma spö?

Kommentera

Tycker Lundgrens RST/LF Chopper känns väldigt fint & lite mer åt helaktion. Det kan du kolla upp. Jag har ett SG Bigpike 8.6 som är samma spö som EVX & är nöjd med det, men lutar åt att komplettera med ett Edge. St Croix spöna som nämnts är oxå väldigt fina, men toppiga (vilket jag gillar) & lika dyrt som 2 st Edge. Det är en djungel att ge sig in i & det finns massor av gamla trådar att läsa på. Vill du gå vilse i spödjungeln & bli totalt förvirrad ska du kolla där...

Kommentera

Va in på söder och kände på lite spön i går, kollade på de nya 180g westinspöt samt Grim Reaper, båda spöna känns som ganska potenta spön att dänga större spinnbeten med! Kan dock inte bestämma mig för vilket som är favoriten... Grim Reaper är bara klassat till 110 g men känns ändå som ett spö med aningen mer power än westin, det säger ju en del om vad klassningen på spön säger.....
                Tänkte även kika på ett St. croix men enligt dem så fanns det inget i samma liga som var delbart, är det så?

/Jazze

Kommentera

Jag har fiskat med ett Grim Reaper i stort sett sen det kom och jag är fortfarande helnöjd!
                  Kastar fint från 20-100g, det går bra att kasta lite tyngre också, men jag vill ha lite kraft kvar i klingan vid utkastet.

Kommentera

Jag kör med ett grim reaper och är kanon nöjd. Kör den med en 300 luna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    277 294 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13