Söker råd ang. lättare haspel spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker råd ang. lättare haspel spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker råd ang. lättare haspel spö

Försöker hitta en spö lämpligt för lättare fiske, kanske blir en del havsöring men främst abborre och någon enstaka gädda som råkar fastna ibland, betesvikten jag komer använda är som mest 25gr ungefär, men vill hellre ha ett lättare spö än ett för påkigt. Kommer använda en 2000 rulle, dock inte bestämt mig vilken ännu, men det lutar mot någon av abus nyare revo rullar.

Har kollat på speedmaster bx 210ML, fkp-gears draugen d4 7' sen också berkleys skeletor pro.

Grejen är att spöet ska helst vara mellan 6 och 7 for, kanske ilite längre men inte mycket, men jag märker att det är svårt att hitta den längden med den betesklassen.

Vad har ni för tips?

Kan starkt rekomendera St.Croix Legend Tournament Bass spinning rod "plastic". 7.1 fot kastvikt 17,5g men kastar upp till 25g utan problem. Kastar även ner till 4g bra också! Har ett själv och är grymt nöjd med spöt Finns på söder.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Har ett Speedmaster BX -21 g som jag använder till jiggfiske efter abborre och ar mycket nöjd med.

Ett annat alternativ som är värt att titta på är detta Team Dragonspö:

Har motsvarande spö fast triggervarianten och har använt det både till abborrejiggning och HÖ-fiske....till priset de tar hos Pro Guide shop så får du ett spö som ger riktigt mycket för pengarna

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
        Kan starkt rekomendera St.Croix Legend Tournament Bass spinning rod "plastic". 7.1 fot kastvikt 17,5g men kastar upp till 25g utan problem. Kastar även ner till 4g bra också! Har ett själv och är grymt nöjd med spöt Finns på söder.
        St.Croix är ju tyvärr aning dyrt för min plånbok, men tipset uppskattas och jag tror onekligen att det är en härligt spö, lite för dyrt bara.

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Har ett Speedmaster BX -21 g som jag använder till jiggfiske efter abborre och ar mycket nöjd med.

Ett annat alternativ som är värt att titta på är detta Team Dragonspö:

Har motsvarande spö fast triggervarianten och har använt det både till abborrejiggning och HÖ-fiske....till priset de tar hos Pro Guide shop så får du ett spö som ger riktigt mycket för pengarna

/S
        Just nu lutar det mest åt speedmaster, såvida inga fler alternativ dyker upp. Team dragon har jag ingen som helst erfarenhet av, hur är kvaliten på deras spön? Men åter till speedmaster, hur är aktionen i det spöet, hur arbetar klingan vid drillning av en kilos borre?

Berkley skeletor 8' 4-24gr har jag fiskat lite med, men för det första är det för långt och för det andra så tycker jag det verkar aning svampigt.. Så inte alltför mycket toppaktion utan självklart hellre att hela klingan jobbar. Finns så jävla många alternativ men inget jag riktigt direkt fastnar för, så era råd har stor inverkan på vad som kommer handlas.

Kommentera

tjena jag kör med Shimano Diaflash ST-A 7Fot 7-21gr. Jag är grymt nöjd med detta för jigg och lättare beten finns till bra pris på sporting

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 354 svar
          277 439 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13