Mike the Pike - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mike the Pike

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Larran
    replied
    Har du sett dem in action? Verkar de lika lovande som originalet?

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
    Drar upp tråden lite.
    Jag läste nyss att man på Skånska Jakt och Fiskemässan i slutet av månaden kommer ha premiär för Mike the Pike Junior. Är det någon som vet storlek och vikt på betet?
    170mm 42g
    200mm 67g

Lämna en kommentar:

• Larran
    replied
    Drar upp tråden lite.
    Jag läste nyss att man på Skånska Jakt och Fiskemässan i slutet av månaden kommer ha premiär för Mike the Pike Junior. Är det någon som vet storlek och vikt på betet?

Lämna en kommentar:

• Jonathan Jansson
    replied
    Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
    Nä, jag hörde det med men är det någon som samlat på sig några erfarenheter?
    Jag kör originalkroken fast med ring lekande ring och har inte tappat någon fisk. Dock bara en handfull än så länge då det inte blivit så mycket gäddfiske denna vår. Det skulle säkerligen funka lika bra utan denna lilla förlängning, den har jag mest för att minska hävstångseffekten vid hård drill. Gummikroppen är ju mjuk vilket gör att hela skiten slinker in i gapet tämligen enkelt som med de flesta tailar/jiggar/liknande.

Endast en trekrok är så sjukt gött för bättre krokning, säkrare drill, enklare och säkrare landning samt avkrokning! Funkar på många beten, gäller bara att anpassa eventuell länk och krok så gången fortfarande är bra, efter eget smak och tycke.
    Senast ändrad av Jonathan Jansson; 2014-05-11, 10:13.

Lämna en kommentar:

• tomsve
    replied
    Min går också djupt men inte så djupt.

Lämna en kommentar:

• Randig
    replied
    Ja men det spelar ingen roll, känns som den sjunker samtidigt som den wobblar så går rätt ner i botten oavsett. Körde med grundgående öglan på 8m djup och hade bottenkontakt hela tiden. Lät den inte sjunka utan kördes trolling..

Lämna en kommentar:

• Nils Jonas
    replied
    Du har ju 2 öglor att välja på?

Lämna en kommentar:

• Randig
    replied
    Har inte fiskat jättemycke med Mike, men upplever att den borrar sig neråt. 2-4 m kan man glömma. Går rätt ner på botten.

Lämna en kommentar:

• EuroPike
    replied
    Jag har limmat fast mina kroppar då gummikroppen har lossnat från skallen vid kast. Lösa kroppar tror jag skulle komma nästa år.

Lämna en kommentar:

• TriNitro
    replied
    Kan ju bumpa denna lite och fråga hur den fungerat för folk? Hur bra sitter kroppen på huvudet, risk att den hoppar av?
    I vilket fall som helst borde det ju komma lösa kroppar att köpa snart tycker jag, om det nu inte redan finns? :P

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 698 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40