Hej!
Jag är ute efter ett haspelrulle + spö för ca 1500 - 2500 kr som skall användas till lättare gäddfiske. Jag kommer använda vobblers runt ca 20-50g till största del. Jag har letat runt på forumet men inte hittat svaret än
. Jag tänker mig en Shimano, möjligtvis Stradic, Technium, Nasci, Super GT osv. Möjliga spön skulle vara något utav Zaltspöna, eller en BFT Bandit ca 10-50g. Dock är jag väldigt positiv till andra möjliga förslag, har sett att många gillar Penn rullarna och det skulle också möjligtvis kunna vara något.
Problemet för mig är att veta vilken utan Shimano rullarna som egentligen bäst lämpad för det fisket jag kommer att använda den till då många ligger i samma prisklass iaf nu när det rea på många hemsidor. Vilken rulle är med prisvärd? Skall man ha fram eller bakbroms? Om ni har något spö att rekommendera i ca 15-50g 8" så får ni gärna hojta!
Tack på förhand!
minibauer
Jag är ute efter ett haspelrulle + spö för ca 1500 - 2500 kr som skall användas till lättare gäddfiske. Jag kommer använda vobblers runt ca 20-50g till största del. Jag har letat runt på forumet men inte hittat svaret än
. Jag tänker mig en Shimano, möjligtvis Stradic, Technium, Nasci, Super GT osv. Möjliga spön skulle vara något utav Zaltspöna, eller en BFT Bandit ca 10-50g. Dock är jag väldigt positiv till andra möjliga förslag, har sett att många gillar Penn rullarna och det skulle också möjligtvis kunna vara något.Problemet för mig är att veta vilken utan Shimano rullarna som egentligen bäst lämpad för det fisket jag kommer att använda den till då många ligger i samma prisklass iaf nu när det rea på många hemsidor. Vilken rulle är med prisvärd? Skall man ha fram eller bakbroms? Om ni har något spö att rekommendera i ca 15-50g 8" så får ni gärna hojta!
Tack på förhand!
minibauer
Kommentera