Guideline LPXe Microwave - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline LPXe Microwave

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline LPXe Microwave

Någon som har testat den nya spön än?
    Är lite sugen men vill veta om det är så stort skillnad som dom säger.

Jag uppar den här eftersom jag har köpt en tiofotare. Har fortfarande möjlighet att byta spöt. Har sökt med ljus och lykta efter information från fiskare om spöt. Finns här verkligen ingen som har något att säga om Guideline 10-30gr?

Kommentera

Nu har jag testat spöt. På den positiva sidan kan det framhållas att spöt är lättkastat, vackert att titta på, fyrdelat och att ringarna fungerar som de ska.

Det som fick mig att återlämna spöt var att det är relativt tungt (hela klingan är klarlackad) och att det inte är någon kastkanon. Genom åren har jag kastat åtskilliga nio och tiofotare. I våras testade jag ett Westin W8 och har aldrig varit med om maken till långkastare. Hade det inte varit för att W8 inte tilltalar mig estetiskt hade jag köpt ett sådant. W8 har en klinga byggd på modern grafit med "nano-resin". Dvs man klistrar ihop grafiten med ett bättre klister. Det ger en mycket rapp klinga. Hade LPXE haft en sån klinga hade saken varit klar, men så är inte fallet.

Istället föll mitt val på en tiofotare från BFT, också med MicroWaveringar. Där är klingan av ett annat fabrikat än W8an men byggd med modern teknik. BFT-spöt är kastkanonen jag letat efter, det är dessutom ett mycket lätt spö. Att det är EVA istället för kork och utan spigott, det får jag leva med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 859 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04