Hjälp med spinnset!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med spinnset!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Nope, "smidiga transporter" är tyvärr inte jätteprioriterat bland amerikanska spötillverkare.
    Fast dom har så jävla fläskiga bilar så det är proportionerligt enligt bilens storlek haha

Kommentera

Jag kör med st. Croix Long Ranger, lite meckigt att ta med, men väl värt det vid vattnet.

Lika så har jag Lexan och Nacl rullen, älskar Nacl designmässigt men Lexan smiskar Nacl på så många olika plan.

Ja ja nog med OT, om du har siktet ställt på ett st. Croix och inte har råd med den än så bit i det sura äpplet och vänta.

Jag har en spöarsenal som inte används som mer eller mindre blivit felköp Så stressa inte .... vilket får mig att tänka att mit Long Ranger var ett felköp och jag borde köpt lipsticken :/

Kommentera

Tycker du St croix legend serien är för dyra så kika på Tackle Industies Spöna sjukt prisvärda och grymma klingor!

Kommentera

Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
          Tycker du St croix legend serien är för dyra så kika på Tackle Industies Spöna sjukt prisvärda och grymma klingor!
          Kör själv med ett TI 9´ 2-delat, riktigt skönt!

Finns StCroix Premier 2-delat 9´ och kostar inte riktigt lika mkt som ett Legend.

Kommentera

Har oxå ett TI 9' -6oz delat. Men min röst faller ändå på Okuma EVX muskie Heavy (inte extra heavy). Det kan du köpa för 1095 kr på ofc.nu.

Det är 8,6 fot & teleskopiskt vid handtaget så att du får ner det till styvt 7 fot vid transport.

Savage Gear Bigpike är exakt samma spö som EVX & det såg jag ett par beggade här på forumet alldeles nyligen. Jag har ett sånt oxå & jag väljer det framför TI spöt, då det är något snabbare & lättare.

Toro eller Lexa är en smaksak. Jag har 2 st toro, men hade lika gärna fiskat med Lexa. Gå på magkänsla i valet mellan dessa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
              Design är väldigt viktigt, roligare med ett fint bete än ett fult, även om de fula fiskar lika bra
              Därför jag fråga vad som är bättre med lexa
              Om design är viktig går alla tvålkoppar bort och egentligen återstår endast röda, runda ambor. Skulle jag köpa ny nu blev det en pro rocket nu när ABU övergivit budoarfärgen och satsat på klassiskt röd...

Kommentera

Blev en revo och lip stick. Funderade en sväng på lexa men hatar att det inte är linspridare, förstår att de inte gör så mkt om spolen sitter en bit ifrån men ändå. Kommer nog bli supernöjd

Kommentera

Bra val ! Har exakt samma kombo! Oslagbart jag tycker toron lämpar sig bättre till spinnfiske än vad lexan gör med tanke på utväxlingen!

Kommentera

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
                    Bra val ! Har exakt samma kombo! Oslagbart jag tycker toron lämpar sig bättre till spinnfiske än vad lexan gör med tanke på utväxlingen!
                    Härligt! hur är det att drilla på detta spö? har ju kört och kör fortfarande med ett bft Stiff spö i väntan på det nya. Tycker de är väldigt tråkiga drillningar om gäddan inte är minst 3+, blir liksom inget spöböj eller något liknande.. Hur är det med lip sticken?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13