Köpråd : Jerkbait utrustning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd : Jerkbait utrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd : Jerkbait utrustning.

Tjena,

Det är så att jag har planer på att köpa en komplett jerkbait utrustning. Men skulle behöva lite tips på vilken rulle och spö man ska satsa pengarna på ?

Jag har endast testat jerka lite med brorsans utrustning och fastnade direkt.

Så nu vill man höra lite innan man går till butiken och handlar.

Tacksam för alla svar.

Ha en bra dag.

Mvh//Alex

Multi eller haspel?
    Vilken hand vill du veva med?
    Längd på spö?
    Budget?
    Har du provat sökfunktionen?
    Bara ett kast till..

Kommentera

https://www.dogger.se/rullar-spon/fi...o-jerk-classic har det spöet och de är kung har dragit hundratals gäddor med det

Kommentera

Vill du ha en riktigt bra multirulle så ska du lätt köpa en Revo Toro Jag har ett vendetta jerk och tycker den funkar riktigt bra, skitfiske så länge!
        http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

Fishing for life!

Kommentera

Doggercombon som niby länkar till är mycket grejer för pengarna och funkar utmärkt.

Kommentera

Kolla under "säljes". Någon som kallar sig "frusnahjältar" la ut ett väldigt fint & lättfiskat set igår kväll. Perfekt för dom medelstora jerkarna, typ Buster Jerk.

Hade jag inte haft ett set i precis samma kaliber hade jag köpt det

Kommentera

Ursprungligen postat av niby Visa inlägg
              https://www.dogger.se/rullar-spon/fi...o-jerk-classic har det spöet och de är kung har dragit hundratals gäddor med det
              Nu ska jag peka lite med mitt finger och säga såhär.
              Har själv fiskat med bft stiff spöt i många år, grymt nybörjar spö helt klart. Men i mitt tycke ett väldigt tråkigt spö, krokar du en gädda på under 3 kg så får du knappt något spöböj alls och de är inte speciellt roligt att drilla.
              Skulle satsa på ett LITE mjukare och lite längre spö, 6,9 fot kanske, kommer kasta längre och kommer vara roligare drillningar, nackdelen är att de är lite svårare att jerka men det skulle jag säga att man lär sig ganska snabbt

Mvh

Kommentera

Nu vet inte jag åldern på trådskaparen eller på er andra i tråden.

Men lyssnade man på svensk musik på 90-talet så fanns det en artist som kallade sig för Stakka Bo och han hade en massiv "hit" med en låt som hette "here we go again" (eller nått sådant...)

Vad jag vill säga med det är att sökfunktionen på detta eminenta forum är "förjävla" grym då det gäller frågor som rör just Jerkbait.

Skriv "jerkbait" i sökrutan så kommer trådskaparen ha exakt hur mycket läsning som helst !

mvh/ HenkeW

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Nu vet inte jag åldern på trådskaparen eller på er andra i tråden.

Men lyssnade man på svensk musik på 90-talet så fanns det en artist som kallade sig för Stakka Bo och han hade en massiv "hit" med en låt som hette "here we go again" (eller nått sådant...)

Vad jag vill säga med det är att sökfunktionen på detta eminenta forum är "förjävla" grym då det gäller frågor som rör just Jerkbait.

Skriv "jerkbait" i sökrutan så kommer trådskaparen ha exakt hur mycket läsning som helst !

mvh/ HenkeW
                  Ja du HenkeW...
                  När Stakka Bo härjade på topplistorna var jag redan till åren kommen. Så jag får väl skylla på . ålder och tilltagande demens att jag glömmer att alltid hänvisa till sökfunktionen. För att undanröja sådana dumheter har jag ett radikalt förslag. Varför inte skippa alla forumdelar förutom sökdelen. Där har säkerligen de flesta ämnen som rör vår hobby behandlats. Och med en fyllig FAQ-katalog skulle vi ju kunna slippa alla meningsutbyten och kontakter med andra fiskeintresserade. Och framför allt skulle vi ju slippa att gå in i var och varannan tråd och upplysa om den utmärkta sökfunktionens existens.
                  Som pensionerad journalist skulle jag rent av kunna tycka att det vore skönt att slippa slita mer på pekfingertopparna.
                  Skitfiske på er alla

Kommentera

Låter lite väl radikalt Gösta

Jag kanske skulle ha lagt in ett helt gäng med smileys i mitt inlägg
                    Ville inte vara bror duktig och pekfingra fram ett "sök" utan det var/är ett skitbra tips då det gäller just JB.
                    Prova själv så får du se

Det är kanon att det skapas många nya trådar på forumet såklart för att göra det mer attraktivt för många personer men det finns en klar nackdel åxå.
                    Ju fler trådar som startas desto svårare är det att hitta relevant information den dagen man verkligen vill söka fram något.
                    Och för att spinna vidare på det spåret så är det även viktigt att lägga sina trådar i rätt forumdel samt ha en enkel, välbeskrivande överskrift.

Sorry om någon tar illa upp av det jag skriver men så ser jag på saken!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 050 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13