Jerkbaitset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har bara slängt in spö i bilen innan och tycker att ringar och lina tar mycket stryk av detta, skaffade mig ett spöfodral som är 155cm långt och det går precis in så att jag kan stänga bakluckan och man kan växla utan att det ligger i vägen.
    Dessutom vill jag kunna ha spöna i bilen så man kan ta dom där spontanturerna då man åker förbi något fint vatten.
    Bör väl tilläggas att jag har två kottar med, skulle spöt ligga öppet i bilen mellan dom i baksätet så blir det nog för frestande för dom att låta bli att bryta i spöringarna

Har en Opel Corsa, knappast någon jättebil.
    Click image for larger version

Name:	2689647886.jpg
Views:	1
Size:	77,6 KB
ID:	1772871

Kommentera

BFT Roots är riktigt trevliga jerk pinnar , tycker dom känns bra mkt bättre än sz spön

Kommentera

Roots hamnar över min maxgräns prismässigt, lokala butiken har SZ + 5601jb + strike wire för 2999kr
        Dogger har samma set för 2750kr, då kan jag likväl sponsra dom lokala där jag handlar allt till fisket i vanliga fall.

Fan, jag får väl dra dit nu igen och klämma på sakerna, dom tror väl att jag är helt dum i huvudet som springer där så ofta
        2K var egentligen gränsen men då jag slarvat och inte sett att Stiffen inte var delbar så...

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
          Roots hamnar över min maxgräns prismässigt, lokala butiken har SZ + 5601jb + strike wire för 2999kr
          Dogger har samma set för 2750kr, då kan jag likväl sponsra dom lokala där jag handlar allt till fisket i vanliga fall.

Fan, jag får väl dra dit nu igen och klämma på sakerna, dom tror väl att jag är helt dum i huvudet som springer där så ofta
          2K var egentligen gränsen men då jag slarvat och inte sett att Stiffen inte var delbar så...
          Jag skulle vänta tills imorgon när mässan öppnar , har sett root spöna säljas för 995 när det har varit något specielt jippo .
          Skulle inte förvånna mig om du skulle kunna hitta JB rullen + ett root spö för ca 2000 kr imorgon .

Kommentera

Lite OT nu, men odelade spön kring 8 fot och mer är ett lustigt påhitt i mitt tycke. Kommer väl sig från den traditionella amerikanska livsstilen med xxl-bilar och tredubbla garage. Det går bevisligen alldeles utmärkt att konstruera tvådelade spön som pallar för i princip hur tunga beten som helst, så varför helt enkelt inte gör det?

Kommentera

Står i butiken just nu, får den delade Buster stiff 6' med 5601jb med lina för 2500kr alt svartzonker 7' 5601jb och lina för 2995kr, vafan ska man inte klippa på svartzonker bara.
              Kan inte någon bara säga att det är en skitbra kombo så jag slipper fundera längre

Kommentera

Och nu kom han förbi och sa 2500kr för svartzonker, nu blev det ett sådant

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
                  Och nu kom han förbi och sa 2500kr för svartzonker, nu blev det ett sådant
                  Bra det! 2995 va åt helvete för dyrt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                    Lite OT nu, men odelade spön kring 8 fot och mer är ett lustigt påhitt i mitt tycke. Kommer väl sig från den traditionella amerikanska livsstilen med xxl-bilar och tredubbla garage. Det går bevisligen alldeles utmärkt att konstruera tvådelade spön som pallar för i princip hur tunga beten som helst, så varför helt enkelt inte gör det?
                    Det går bevisligen oxå att stuva in odelade spön i min skithög från -98, fast jag inte ens fått tummen ur att bygga ett garage än...

Många tycker om odelade spön. Bättre känsla, håller bättre, slipper stå & titta på spöringarna under fiske & noja att det vridit sig i delningen. Sen finns det ju lägen, då man vill ha en smidigare transport, vilket motiverar att nalla ännu mer i hushållskassan & köpa fler spön. Hur roligt som helst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 254 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13