Tips om tailar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om tailar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om tailar.

Bör ju finnas ett gäng trådar tycker jag , men såg inga så startade en
    Kan ju tilläggas att jag och Mr Murphy är ganska bra vänner, köper jag mig ett dyrt och fint bete så kan du ge dig fan på att det ligger kvar i sjön efter första fisketuren.

Tycker att gången på Svartzonker Mctail samt Super big tail ser intressant ut, men vart hittar man liknande gång men för en mindre slant så slipper jag sitta och gråta i båten då man sätter ett i den där gamla roten som gömde sig i vattnet.
    Senast ändrad av NiklasF; 2014-03-23, 15:25.

Vad tycker du är dyrt? syftar du på mctail gjord av trä så jaa då förstår jag dig, men 200kr för en i plast är väl inte så farligt? Tror inte du kommer ner så mycket mer i pris faktiskt "/

Kommentera

Tar man en flytande Salmo Slider och trär en klippt curly tail på bakre kroken så får man ett billigt ytgående tailbete. Då kanske du slipper sätta den i den där roten.

Kommentera

NiklasF, på dogger tar de 135:- för Svartzonker mcmio. Grymt lättfiskat och faktiskt skitbra bete.
        Jag föredrar färgen F & L (fegis & lysrör) om jag bara fick välja 2st. Komplettera med Big tail så har du rejäla gäddjägare!
        Bara ett kast till..

Kommentera

Ursprungligen postat av Zzoink Visa inlägg
          Vad tycker du är dyrt? syftar du på mctail gjord av trä så jaa då förstår jag dig, men 200kr för en i plast är väl inte så farligt? Tror inte du kommer ner så mycket mer i pris faktiskt "/
          Jag är rätt så rejält bortskämd med billiga beten då jag till 99% handlar alla mina beten på rea ifrån den lokala butiken, 79kr för 17cm Westin och samma prislapp på Salmo slider i 10 eller om det var 12cm varianten.
          Så handlar jag ett för 200kr så kan jag lova dig att det sitter

Kommentera

Ursprungligen postat av Pennywise Visa inlägg
            Tar man en flytande Salmo Slider och trär en klippt curly tail på bakre kroken så får man ett billigt ytgående tailbete. Då kanske du slipper sätta den i den där roten.
            Inte dum idé alls, detta skall absolut testas!
            Eller skall man köpa dom där söta tailarna ifrån Svartzonker kanske, dom ligger väl runt 45-60 kronor för 3st och då är det ju med den där praktiska öglan att hänga kroken i.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inlägg
              NiklasF, på dogger tar de 135:- för Svartzonker mcmio. Grymt lättfiskat och faktiskt skitbra bete.
              Jag föredrar färgen F & L (fegis & lysrör) om jag bara fick välja 2st. Komplettera med Big tail så har du rejäla gäddjägare!
              Hmm den har ingen side to side gång alls på dom videosnuttar jag har sett, är ju färsk på detta med jerk och tailar men gillar verkligen gången i Salmo slide och tror nog att jag vill ha lite åt det hållet.

Kommentera

Näe, det är tailen som "fiskar" på mcmio. Den går att bara veva in lixom.
                Långa vevstopp.. Då hänger den i vattnet.
                Det ÄR grymma beten.
                Bara ett kast till..

Kommentera

Ok, då får det väl bli ett par såna då
                  Vilka färger skall jag ha tycker du, den där GG med det äckliga gösögat ser ju söt ut, och den där FI Perch kanske?

Kommentera

jag tar en relaxjiggskropp och klipper av svansen och lite till på relaxen och sätter dit en tail från en snabel t ex ( som är tokigt billig ) och whablaam så har du ett tail bete för under 20:-. Lider av samma sak som dig fast min är storebrorsan McMurphy. Har inte fattat tjusning med drag över 100:-
                    Go for the big ones you must

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 255 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist